خبر جدید مستمری و حقوق معلولان بهزیستی امروز ۲۵ دی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه خرید مسکن در سال آینده، برای خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد.

رحیم زارع گفت:: همچنین کمیسیون مصوب کرد بانک مرکزی مکلف است تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خانواده شهدا و رزمندگان موسر با معرفی نهادهای مربوطه مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی وام قرض الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴ میلیارد ریال اعطا کند.

کمیسیون تلفیق تصویب کرد که ۳۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای حوزه اشتغال اختصاص پیدا کند که هر استان ۷۰ درصد ۳۱ همت را می‌گیرد، ۱۲۵ همت از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها هم تصویب شد که ۵۰ همت آن در اختیار استانداران، ۳۵ همت برای کمیته امداد، ۱۵ همت برای بهزیستی، ۱۰ همت برای بنیاد شهید، پنج همت برای صندوق نوآوری و شکوفایی، پنج همت برای بنیاد برکت و پنج همت برای بسیج داده می‌شود که این ۷۵ همت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی در سال آینده است.

خبر جدید مستمری و حقوق معلولان بهزیستی امروز ۲۵ دی

زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال آینده ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که این میزان برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوج‌های کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه خرید مسکن برای خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد. تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد و رزمندگان معسر ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد. تسهیلات فرزندآوری هم بدین شکل به تصویب رسید که به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم بیشتر از آن ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده ۲۰ درصد تعیین کرد، کف حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان تعیین شد. همچنین معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت هم تا سقف ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شد. مالیات مازاد حقوق ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان ۱۰ درصد، مازاد ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان ۱۵ درصد و مازاد ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و مازاد ۴۰ میلیون تومان مشمول مالیات ۳۰ درصد می‌شود.