انهدام باند 3 نفره سرقت از مدارس تهران

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران ، در خصوص باند سرقت از مدارس تهران توضیح داد: با وقوع چند فقره سرقت از مدارس جنوب تهران، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. 

وی در ادامه گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه و مراجعه کارآگاهان به محل‌های سرقت و همچنین انجام تحقیقات میدانی، مشخص شد که سرقت‌ها توسط دو الی سه سارق با استفاده از تاریکی شب انجام شده است. 

سردار ولی پور گودرزی در ادامه بیان کرد: با پالایش تصاویر به دست آمده از متهمان، تصویر واضحی از متهمان در اختیار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان با گشت زنی‌های هدفمند موفق شدند دو تن از سارقان را هنگام پرسه‌زنی در اطراف مدرسه‌ای در جنوب تهران مشاهده و هر دو متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهمان ابزار و آلات سرقت کشف شد، ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری همدستشان اعتراف و اظهار کردند که اموال مسروقه را به دو مالخر از اتباع کشورهای همسایه می‌فروختند. 

انهدام باند 3 نفره سرقت از مدارس تهران

وی در خصوص دستگیری مالخران توضیح داد: در عملیات‌های دیگری سارق متواری و دو مالخر اموال مسروقه نیز در مخفیگاهشان دستگیر و متهمان به ارتکاب سرقت و مالخری اموال مسروقه معترف شدند. 

این مقام ارشد انتظامی در خاتمه ابزار داشت: با تکمیل تحقیقات پلیسی  و شناسایی مال باختگان هر پنج متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.