تعطیلی مدارس اردبیل فردا یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲؟

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس اردبیل یکشنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس اردبیل فردا یکشنبه اعلام نشده است. در صورت تعطیلی مدارس این خبر بروزرسانی می شود. 

هیات کوهنوردی استان اردبیل اعلام کرد: صعود به ارتفاعات قلل و مناطق کوهستانی این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

در اطلاعیه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اردبیل آمده است: با توجه به برودت هوا و نامناسب بودن و ناپایداری جوی مناطق کوهستانی و برفگیر، تا اطلاع ثانوی صعود به ارتفاعات، قلل و مناطق کوهستانی توسط باشگاه‌های ورزشی، کوهنوردان و افراد عادی و گردشگران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

در هفته‌ گذشته ۲ تیم کوهنوردی به علت بی‌توجهی به هشدارهای اداره کل هواشناسی استان در ارتفاعات سبلان گرفتار برف و کولاک شدند.

تعطیلی مدارس اردبیل فردا یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲؟

یکی از این تیم‌ها متشکل از سه نفر ۱۶ دی‌ماه در کوه سبلان گرفتار برف و کولاک شدند که نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بعد از حدود ۱۸ ساعت جستجو جسد ۲ کوهنورد زن را در محدوده یخچال کوچک سبلان در ارتفاع چهار هزار و ۲۰۰ متری جبهه شمال شرقی سبلان پیدا کردند.

همچنین از هفته گذشته سه نفر دیگر در منطقه آلوج احمدآباد مشگین‌شهر در ارتفاعات مشگین‌شهر مفقود شده‌اند که هشت روز جست و جو از سوی تیم‌های هلال احمر و کوهنوردی استان هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

کوه سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد ، این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و هر سال بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی از آن صعود می‌کنند.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.