خبری مهم درباره سربازی | موافقت با فروش سربازی در سال آینده؟

قانون فروش سربازی در دهه هفتاد برای اولین بار مطرح و اجرایی شد که مشمولان با پرداخت مبلغی اقدام به خرید مدت خدمت سربازی خود می کردند اما این قانون به مرور زنان لغو شد و حالا دوباره بحث فروش خدمت سربازی به میان آمده است.

فروش سربازی به مشمولان غایب صحت دارد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه، موضوع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده مطرح بود، اما مجلس این افزایش را تأیید نکرد.

با این حال، وقتی دولت این مقدار را در بودجه به همراه همسان‌سازی بازنشستگان مطرح کرد و به دلیل اهمیت همسان‌سازی، مجلس با این موضوع موافقت کرد.

خبری مهم درباره سربازی | موافقت با فروش سربازی در سال آینده؟

در مورد سوالی که افزایش مالیات بر ارزش افزوده چه تأثیری بر تورم دارد، سخنگو توضیح داد که اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند منابع پایدار بود و تأمین این منابع از طریق افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده اقدام شد. این افزایش تأثیر موثری در رفاه بازنشستگان داشته و باعث تسهیل در اجرای همسان‌سازی شد.

در خصوص احتمال فروش سربازی به مشمولان غایب خدمت، زارع بیان کرد که این تصمیم به اختیارات فرماندهی کل قوا تعلق دارد و مجلس نمی‌تواند به آن دخالت کند. اگرچه این مسأله در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بحث قرار نگرفته و تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

به این ترتیب، افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به منظور تأمین منابع همسان‌سازی بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس تأیید شده است.