تعطیلی مدارس خوزستان فردا سه شنبه 3 بهمن اعلام شده است؟

تا این لحظه خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس استان خوزستان در روز سه شنبه اعلام نشده است. 

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (دوشنبه) هوای شهرهای مسجدسلیمان و اهواز در استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _دوشنبه دوم بهمن_ منتهی به ساعت ۹:۰۰ صبح در ایستگاه‌های شهر مسجدسلیمان ۱۶۱ و اهواز از جمله استانداری، حفاری، نیوساید، پاداد، اداره کل هواشناسی و پست برق شماره سه اهواز به ترتیب ۱۵۲، ۱۵۷، ۱۵۴، ۱۶۳، ۱۵۷ و ۱۵۲ است که نشان از وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

علاوه بر آن بر اساس این سامانه هوای شهرهای آبادان ۱۳۶، بهبهان ۱۲۰، خرمشهر ۱۱۱، هندیجان ۱۰۶ و ماهشهر ۱۰۲ نشان از وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تعطیلی مدارس خوزستان

بر اساس این شاخص افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر اعلام شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

هواشناسی خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان وقوع مه، غبار صبحگاهی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی استان پیش بینی کرده است.

محمد سبزه زاری درخصوص وضعیت هوای استان خوزستان در روز‌های آینده گفت: نقشه‌های پیش یابی برای امروز جو پایداری در استان حاکم است و سبب وقوع مه رقیق یا غبار صبحگاهی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی استان می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز با ورود موج بارشی شاهد ابرناکی و به تدریج رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات و سایر نقاط به صورت نقطه‌ای و محلی، وزش باد متوسط تا شدید و احتمال برخاستن گرد و خاک به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و همچنین احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق و بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

سبزه زاری ادامه داد: امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: در شبانه روز اخیر شهرستان گتوند با ۲۴.۷ درجه سانتیگراد و شهرستان ایذه با ۱.۴ سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاظ استان گزارش شده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت حداقل دما در اهواز ۸.۱ درجه سانتیگراد و حداکثر دما ۲۳.۳ سانتیگراد ثبت شده است.