فرونشست زمین در خیابان کارگر ؛ ماجرا چه بود؟

محدثه ذوالفقاری مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: همکاران ما در حال انجام عملیات رفیوژ میانی خیابان کارگر در راستای کاهش بار ترافیکی بودند که در حال انجام عملیات راننده کامیون متوجه صدایی می‌شود و متوجه ترک آسفالت می‌شود.

وی افزود: بلافاصله پس از حرکت کامیون که راننده می‌خواست از محل دور شود آسفالت ریزش می‌کند و همان شامگاه پنج‌شنبه با حضور عوامل ۱۳۷ شهرداری متوجه صدای آب شدیدی می‌شوند که پس از آن با بررسی‌های بیشتر عوامل آبفا متوجه شدیم حدود ۳ روز نشتی آب در محدوده وجود داشته است و باعث شده خاک نرم شود و با توجه به عملیات عمرانی در آن محدوده منجر به فرونشست زمین شود.

ذوالفقاری در خصوص مکان نمایان شده در زیر زمین گفت: مکانی که زیر زمین نمایان شد سرویس بهداشتی هست که با کارشناسی اولیه قدمتی حدود ۳۰ الی ۳۵ سال دارد و از کاشی‌های کف این سرویس بهداشتی مشخص است.

وی با بیان اینکه مطالب منتشر شده در خصوص کشف حمام تاریخی در زیر زمین فرونشست کرده در خیابان کارگر  صحت ندارد گفت: باتوجه به اینکه ملک میراثی نبود و تحقیقات اولیه انجام شده بود که مشکلی وجود ندارد عملیات عمرانی در کمتر از ۲۴ ساعت انجام و چاله ایجاد شده پر شد.

ذوالفقاری گفت: به علت بارش باران در ساعات گذشته امکان اسفالت ریزی وجود نداشت، اما کنون تردد در محل روان است و ساعت ۴ صبح امروز محل برای عبور و مرور خودرو‌ها تحویل راهور شد.

فرونشست زمین در خیابان کارگر