مدارس سمنان و شاهرود فردا شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ تعطیل است؟

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس سمنان شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس سمنان فردا شنبه اعلام نشده است. 

مرکز استان سمنان روز جمعه با بارش نخستین برف زمستانی در سال ۱۴۰۲ سفیدپوش شد و طبق پیش‌بینی‌ها امروز و فردا بارش برف و باران و کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگراد دما در سمنان و دیگر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناسان هواشناسی پیشتر نسبت به بارندگی سامانه فعال جوی کنونی به صورت بارش برف از امروز در سمنان هشدار داده بود. طبق پیش‌بینی‌ها بارش در شهر سمنان امروز و فردا ادامه دارد از روز یکشنبه فقط کاهش دما برای این شهر رخ خواهد داد.

مدارس سمنان و شاهرود فردا شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ تعطیل است؟

پیش بینی وضعیت آب و هوا سمنان فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴٠۲ 

هم‌اکنون کمینه دمای هوای شهر سمنان صفر درجه سانتیگراد است که پیش‌بینی می‌شود تا فردا کاهش دما به ۲ درجه‌سانتیگراد زیر صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کاهش چهار تا ۶ درجه سانتیگرادی، بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی هواشناسی برای امروز و فردا است و در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی پایدار در استان سمنان حاکم خواهد بود.

ایرج مصطفوی با اشاره به تداوم بارش ها ناشی از حضور سامانه جوی در استان سمنان افزود: بارش های پراکنده برای بیشتر نقاط استان طی این روزها دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی در گفت و گو با ایرنا گفت: بارش‌ها در نواحی شمالی و کوهستانی استان سمنان به صورت برف خواهد بود و شهروندان برای تردد در این محورها زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در سمنان سه و چهاردهم میلیمتر باران و یک سانتیمتر برف ثبت شد، اضافه کرد: بارش برف در ایستگاه‌های گرمسار، مهدیشهر، شهمیرزاد، ایوانکی، دوزهیر، تاش، بسطام، شاهرود و ده‌صوفیان طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هفت و ۶ دهم میلیمتر باران و به همین میزان برف، یک و هفت دهم میلیمتر باران و به همین میزان برف در مهدیشهر، پنج و سه دهم بارش باران و پنج سانتیمتر برف در شهمیرزاد، پنج و یک دهم بارش باران و سه سانتیمتر برف در ایوانکی، پنج و پنج دهم سانتیمتر برف در دوزهیر، هشت و نیم میلیمتر باران و ۱۷ سانتیمتر برف در ده‌صوفیان ثبت شد.

آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد وسایل نقلیه از هشدارهای هواشناسی است که اختلال در تردد وسایل نقلیه در گردنه های برفگیر و نواحی کوهستانی از مخاطرات و خودداری از صعود به نواحی کوهستانی و توقف خودرو در مسیل و نقاط سیل‌خیز موارد توصیه‌ای مورد اشاره اداره کل هواشناسی استان سمنان است.