معلمان و فرهنگیان بازنشسته بخوانند| بازگشت معلمان بازنشسته به کار؟

مهدی اسماعیلی با اشاره به مجوز مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای افزایش ساعات تدریس معلمان بازنشسته ، عنوان کرد: یکی از مهم ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت کشور، برخورداری از نیروی انسانی با دانش و با صلاحیت است که سیاستگذاری و قانونگذاری‌های ما باید در این راستا باشد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش این مأموریت را دارد که در جای جای کشور، هرکجا لازم التعلیمی وجود داشته باشد، برابر اصل 30 قانون اساسی باید تحت پوشش تحصیلات قرار گیرد، بنابراین حجم بزرگی از نیروی انسانی کیفی برای آموزش و پرورش لازم است.

وی اضافه کرد: از طرفی هر ساله تعداد قابل توجهی از فرهنگیان بازنشسته می‌‎شوند که خلأ بزرگی در تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش ایجاد کرده است، برای ترمیم این موقعیت مأموریت اصلی بر عهده دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است که به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کند.

معلمان و فرهنگیان بازنشسته بخوانند| بازگشت معلمان بازنشسته به کار؟

اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی مجرب حداقل به 4 سال زمان نیاز دارد، برای تأمین فوری نیروی مجرب، مجلس به دولت این اجازه را داد تا نسبت به استمرار خدمتی معلمان بازنشسته اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: همچنین مجلس به دولت مجوز داد، استمرار خدمت معلمان دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی مانعی ندارد تا مسئله کمبود معلم برای سال تحصیلی آینده، مانند امسال چالش برانگیز نباشد./