خبر خوش و مهم به مددجویان کمیته امداد اعلام شد

ظاهری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از توانمندسازی ۲۱۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قزوین در سال جدید خبر داد و گفت: این افراد به معنای واقعی به خودکفایی رسیده اند و اکنون برای ده‌ها نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

وی آموزش و مهارت آموزی را از مهمترین رویکرد‌های کمیته امداد در زمینه توانمندسازی مددجویان این نهاد در سنین مختلف عنوان و اضافه کرد: در سال جدید ۱۵۶۳ نفر از آموزش‌های مهارتی این نهاد برخوردار شده اند و توانسته اند گواهی مهارت دریافت کنند.

این مسئول با اشاره به استفاده از راهبران شغلی در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بیان کرد: براساس این طرح افراد توانمند و دارای تخصص‌های مهارتی به مددجویان معرفی می‌شوند و آن‌ها را تا رسیدن به اشتغال پایدار مورد حمایت خود قرار می‌دهند.

ظاهری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان از دیگر رسالت‌های کمیته امداد در راستای خودکفایی آن‌ها می‌باشد، گفت: امسال ۳۳۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان توانسته اند با دریافت تسهیلات بانکی برای خود اشتغال پایدار ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه امسال توانسته ایم ۵۸ درصد از اعتبارات بانکی تخصیص یافته به این نهاد به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان را جذب کنیم، بیان کرد: درحال حاضر ایجاد اشتغال از طریق ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی از طرح اشتغال و دارای اولویت کمتیه امداد است و تاکنون بیش از یکصد و ۷۰ نیروگاه خورشیدی در مناطق روستایی راه‌اندازی شده است که این نیروگاه‌ها علاوه بر توانمندسازی خانواده‌ها در تولید انرژی برق نیز اثربخش بوده اند.

این مسئول با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی خانگی فرصتی برای دستیابی مددجویان به اشتغال و درآمد پایدار‌ی باشند، یادآورشد: مددجویانی که تمایل به ایجاد نیروگاه خورشیدی در منازل خود داشته باشند تا سقف صد و ۳۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی قرض الحسنه برخوردار می‌شوند. درحال حاضر نصب ۶۲۳ پنل را برای متقاضیان در دستور کار داریم.

ظاهری در ادامه سخنانش با اشاره به تامین مسکن مددجویان گفت: در این راستا سال گذشته ۲۰۷ واحد مسکونی آماده و به مددجویان و اگذار شد؛ امسال نیز تاکنون ۳۶۴ واحد مسکونی آماده و به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد واگذار شده است و در این حوزه امسال نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون از محل کمک‌های مردمی بیش از ۶ میلیارد تومان برای تعمیرات منازل مددجویان این نهاد در استان هزینه شده است.

ظاهری در ادامه سخنانش از پرداخت ۷۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به ۹ هزار و ۱۱۷ دانش آموز و دانشجو قزوین در استان طی سال جدید از محل کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: امسال همچنین ۷۹۵ جهیزیه به میزان ۲۰ میلیارد تومان به زوج‌های جوان و ۳۱ میلیارد تومان نیز به عنوان ودیعه مسکن در قالب تسهیلات قرض الحسنه به ۷۳۸ خانواده تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جدید تاکنون برای ۸ هزار و ۲۱۴ خانواده تحت پوشش کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت شده است. برای ۳ هزار و ۲۱۰ خانواده نیز مبلغ ۶۱ میلیارد تومان وام کارگشایی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین درآمد‌های این نهاد را در سال جدید از محل کمک‌های مردمی استان ۲۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.