هواشناسی ۲۴ بهمن ۱۴۰۲؛ ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از اواخر وقت چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش خواهد شد.

روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) ضمن تشدید بارش در غرب، سامانه بارشی با حرکت شرق‌سوی خود، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد همچنین جمعه (۲۷ بهمن ماه) بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران امروز سه شنبه (۲۴ بهمن) کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری و غبار محلی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی ۲۴ بهمن ۱۴۰۲| ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

 

توصیف سامانه: وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان: سه‌شنبه 1402/11/24

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا 30 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از 2 متر با تأکید بر دریای عمان

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل, اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل، سکوهای نفتی، آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/11/24

نوع مخاطره: رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی.

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/11/23: بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان.

سه‌شنبه 1402/11/24: شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، مه‌آلودگی، وزش باد، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابة جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی و پاک‌سازی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی.

هشدار هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی فردا و کاهش دمای هوای پایتخت از پایان هفته خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از اواخر وقت چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش خواهد شد.

روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) ضمن تشدید بارش در غرب، سامانه بارشی با حرکت شرق‌سوی خود، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد همچنین جمعه (۲۷ بهمن ماه) بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران امروز سه‌شنبه (۲۴ بهمن) کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری و غبار محلی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ایستگاه توچال با کمینه دمای ۷- درجه سانتی‌گراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین بر اساس اعلام هواشناسی با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه)، افزایش ابر وزش باد بارش باران و در ارتفاعات گاهی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز جمعه (۲۷ بهمن ماه) کاهش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است.

هواشناسی: کاهش محسوس دمای هوا در راه است

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در شرق هرمزگان،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جو آرام است.

به گفته او، از روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور باعث بارش می‌شود. پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور می‌گوید: بیشترین بارش روز پنجشنبه برای استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه، ایلام،‌ کردستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور افزود: روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکرشده در مرکز، نیمه شمالی بوشهر،‌ فارس، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش روی می‌دهد. بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف و در جنوب و جنوب غرب کشور باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید است.