مدارس خراسان رضوی و مشهد فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟

کارشناس‌ مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران از امروز مناطق مختلف این استان را فرا گرفته است و خراسان رضوی با ورود سامانه سرد و بارش‌زا، هفته سردی را پیش رو دارد.

آذر رضایی پور افزود: میانگین دمای هوای هفته جاری در خراسان رضوی نسبت به هفته گذشته ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون بارش باران در بسیاری از نقاط خراسان رضوی در حال باریدن است و با شدت گرفتن بارش ها احتمال بروز آبگرفتگی و روان آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: بارش برف و مه گرفتگی از دیگر پدیده‌های جوی هفته پیش روست که مناطق سردسیر و کوهستانی استان را فرا خواهد گرفت.

رضایی پور عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته قوچان با کمینه دمای چهار درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و خنک ترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

وی گفت: طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی یک تا ۱۴ درجه را به ثبت رسانده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان خراسان رضوی گفت: هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی وقوع برف و باران، امدادگران هلال احمر این استان را به حالت آماده‌باش درآورد.

محسن ذاکریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حالت آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی، خدمات لازم را به مردم ارائه کنند.

وی بیان کرد: تعداد ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت جاده‌ای، سه پایگاه موقت، یک تیم واکنش سریع به استعداد ۱۴۵ نفر در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در این قالب تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۲۷ دستگاه «ست نجات» نیز در اختیار امدادگران و نجاتگران قرار دارد.

وی ادامه داد: در پایگاه های امداد و نجات و مراکز عملیاتی ضمن آمادگی اسکان موقت، پیش بینی بسته های غذایی و اقلام ضروری نیز صورت گرفته است.

ذاکریان اظهار کرد: با توجه به احتمال بارش باران و بروز برف و بوران به مسافران توصیه می‌شود از تردد غیرضرور در جاده‌ها پرهیز و همچنین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

مدارس فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟

وی با بیان اینکه بنابر تجربه پیش آمده در بارش اخیر برف در استان خراسان رضوی، پیست اسکی شیر باد در نزدیکی مشهد به صورت موقت تا پایان احتمال بارش برف بسته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: سامانه ۱۱۲، ندای امداد جمعیت هلال‌احمر به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو بوده و آماده اعزام نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی به هموطنان است.

هواشناسی خراسان رضوی همگام با وقوع بارش باران و برف و افت دما در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد، این سامانه از امروز فعال شده و فعالیت آن تا اواسط هفته ادامه دارد.