غربی‌های تهران منتظر خط هفت باشند

محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به جزئیات افتتاحیه‌های جدید شرکت مترو تهران اظهار کرد: روز شنبه در قالب یکصد و چهارمین نوبت از پویش امیدوافتخار، برای شبکه مترو تهران یک مراسم کلنگ زنی و یک افتتاحیه در نظر گرفته ایم. در واقع قرار است ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان افتتاح و عملیات اجرای پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ نیز آغاز شود.

او با اشاره به جزئیات افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان، گفت: ورودی اول این ایستگاه، اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید و با گذشت یک سال، ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان را افتتاح می‌کنیم. با توجه به اینکه این ایستگاه در محدوده مسکونی قرار دارد و به بیمارستان آتیه نیز نزدیک است، تردد مراجعان بیمارستان و همچنین ساکنان محلی را این محدوده از منطقه ۲ را تسهیل خواهد کرد.

هرمزی با اشاره به اهمیت افتتاح ورودی جدید برای این ایستگاه، بیان کرد: ایجاد ورودی‌های جدید برای ایستگاه‌های مترو، از دو جهت اهمیت دارد؛ اول اینکه هنگام مواقع بحرانی، خروج از ایستگاه مترو راحت‌تر انجام خواهد شد و دوم آنکه دسترسی شهروندان برای استفاده از مترو آسان‌تر می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به جزئیات پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، تصریح کرد: طبق طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط ۷ تا ایستگاه میدان کتاب طراحی شده بود و درواقع با افتتاح میدان کتاب این خط تکمیل شده است، اما بررسی‌های جدید نشان می‌داد این خط نیاز به توسعه دارد؛ بنابراین طبق مطالعات صورت گرفته، بنا شد خط ۷ از میدان کتاب به سمت جنت آباد و خیابان سیمون بولیوار امتداد یابد.

غربی‌های تهران منتظر خط هفت باشند!

او ادامه داد: به این ترتیب حدود ۵ کیلومتر مسیر تونلی و ۲ ایستگاه جدید در امتداد شمالی خط ۷ احداث خواهد شد. افتتاح ایستگاه‌های جدید در این خط، کاربرد انکارناپذیری برای مراجعان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه علوم و تحقیقات و همچنین بیمارستان فرهیختگان خواهد داشت؛ ضمن اینکه منطقه غرب تهران نیز بیش از پیش از موهبت سیستم حمل و نقل عمومی انبوه‌بر بهره‌مند خواهند شد.