آب تهران مشکلی ندارد، مردم نگران نباشند

به گزارش افکار نیوز،محمدرضا محمودي در گفتوگو با ايسنا ، درباره خبر جايگزين كردن آب ژاول به جاي كلر در آب شرب تهران كه هفته گذشته در برخي سايتها عنوان شد، گفت: آبژاول يكي از تركيبات كلر است و براي از بين بردن ميكروبهاي آب مورد استفاده قرار ميگيرد.

وی افزود: در گذشته از گاز کلر برای گندزدایی آب استفاده می‌شد که خطر انفجار را در پی داشت، لذا از ترکیبات کلر که آب‌ژاول یکی از این ترکیبات است، برای میکروب‌زدایی آب استفاده می‌شود.

محمودی درباره اینکه اضافه کردن آب‌ژاول و آب شرب خطری برای سلامتی انسان دارد یا خیر؟ گفت: فرقی نمی‌کند چون زمانی که گاز کلر به آن اضافه می‌شود، اگر مقدار آب کم باشد، ترکیب آب‌ژاول که همان وایتکس است، تولید می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین تصریح کرد: در استانداردهای بهداشتی مقدار کلر باقیمانده در شیر مصرفی مهم است که مقدار آن ۱/۵ میلی‌گرم در هر لیتر است و در حال حاضر این استاندارد در آب تهران رعایت می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر اضافه کردن کلر به آب، راه‌های دیگری از جمله استفاده از ازون و تشعشعات رادیواکتیو برای گندزدایی آب می‌توان استفاده کرد، اما بهترین روش استفاده از کلر برای میکروب‌زدایی آب است و در تمام دنیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمودی ادامه داد: با عملیاتی شدن پروژه قمر بنی‌هاشم(ع) که حلقه تامین آب در سراسر پایتخت خواهد بود، کیفیت آب علاوه بر ارتفاع استاندارد به صورت یکسان در همه نقاط پایتخت توزیع خواهد شد و با اجرای این طرح مشکلاتی که در حال حاضر در آب‌ مناطق جنوبی وجود دارد، حل خواهد شد.

معاون عمراني استاندار تهران با تاكيد بر اينكه شهروندان نگران نباشند، چرا كه آب تهران هيچگونه مشكلي از نظر سلامت و بهداشت ندارد، درباره وجود نيترات در آب شرب تهران تصريح كرد: تنها در چهار درصد آب تهران نيترات وجود داشت كه به وسيله مخلوط كردن با ساير آبها مسدود و اين مشكل نيز برطرف شده است؛ لذا ميتوان گفت آب برخي مناطق تهران از استاندارد بالايي برخوردار است.