معماری مدرن اسپیناس پالاس

هتل اسپیناس پالاس یکی از زیباترین و لوکس‌ترین هتل‌های شهر تهران است. این هتل در شمال تهران قرار دارد و مانند جواهری در صنعت هتلداری کشور می‌درخشد. هتل اسپیناس پالاس در 21 طبقه ساخته شده و بیش از 400 واحد اقامتی با ظرفیت‌های مختلف دارد؛ بنابراین جزو یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های پایتخت محسوب می‌شود. اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل اسپیناس پالاس تهران رزرو کسانی هستند که دوست دارند اقامتی رؤیایی را در تهران تجربه کنند. اگر شما هم درباره معماری و دکوراسیون داخلی این هتل پنج ستاره کنجکاو هستید؛ با ما همراه شوید. ما در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این هتل می‌پردازیم.

معماری نمای هتل اسپیناس پالاس

نامی که برای این هتل در نظر گرفته‌شده به‌خوبی بیانگر تفکر سازندگان این هتل است. کسانی که تلاش کرده‌اند مجموعه‌ای متفاوت برای اقامت مسافران پایتخت بسازند. اسپیناس به معنای اقامت در جایی خوش آب‌وهوا و پالاس به معنی قصر است. طراحی این هتل بر اساس به‌روزترین فناوری‌های دنیا انجام شده و بهترین مصالح و لوکس‌ترین تجهیزات برای تزئین بخش‌های مختلف این هتل استفاده شده‌اند. طراحی بنای هتل بر اساس معماری معاصر انجام شده است که البته نشانه‌هایی از معماری دوران گذشته نیز در آن دیده می‌شود. نمای شیشه‌ای و پر از جزئیات هتل به‌خوبی بیانگر اهمیت نمای این هتل لوکس برای سازندگان است.

اولین چیزی که توجه شما را در نگاه اول به خود جلب خواهد کرد، عظمت و بزرگی ساختمان این هتل است که از چند کیلومتر آن‌طرف‌تر هم به‌خوبی دیده می‌شود. دومین نکته جالب درباره نمای ساختمان هتل اسپیناس پالاس، نورپردازی بسیاری زیبای هتل در هنگام شب است. از محوطه سبز بسیار زیبای هتل هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. گل‌ها و گیاهان رنگارنگ، زیبایی‌های محوطه هتل را دوچندان کرده‌اند. همچنین فواره و استخر بزرگ جلوی هتل نیز از دیگر بخش‌های جذاب این بخش محسوب می‌شوند.

8

بررسی معماری بخش‌های داخلی هتل اسپیناس پالاس

معماری و طراحی دکوراسیون بخش‌های داخلی هتل اسپیناس پالاس به‌قدری شگفت‌انگیز است که هر مسافری را مات و مبهوت می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید در هتلی لوکس و مجلل اقامت داشته باشید؛ این هتل می‌تواند شما را راضی کند. هتل اسپیناس پالاس یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های پایتخت است به همین دلیل بخش‌های بسیار مختلفی دارد. ما در این بخش اشاره‌ای کوتاه به معماری مهم‌ترین بخش‌های این هتل خواهیم داشت.

 لابی هتل

یکی از زیباترین بخش‌های هتل اسپیناس پالاس قسمت لابی است. این بخش طوری طراحی شده که هوش از سر مسافران تازه‌وارد می‌پراند. لابی بزرگ این هتل با مجسمه‌های سنگی که شما را به یاد تخت جمشید و سربازان هخامنشی می‌اندازد، تزئین ‌شده است. به هر قسمت از لابی هتل که نگاه کنید، تزئینات خاص و منحصربه‌فردی را می‌بینید که در نوع خود بی‌نظیر هستند. سقف بلند لابی و لوسترهای نورانی و مجلل از دیگر آیتم‌های جذاب این بخش از هتل به شمار می‌روند. رنگ طلایی و سفید نیز در هر گوشه از لابی هتل به چشم می‌خورد.

واحدهای اقامتی هتل

تنوع اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل اسپیناس پالاس بسیار زیاد است. شما می‌توانید در این هتل پنج ستاره اتاق‌های استاندارد دبل را رزرو کنید یا در یک سوئیت رویال اقامت داشته باشید. معماری و دکوراسیون داخلی اتاق‌های استاندارد این هتل شبیه به هم است و فقط متراژ اتاق‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. این در حالی است که دکوراسیون داخلی هیچ‌کدام از اتاق‌های رویال و سوئیت‌های هتل اسپیناس پالاس شبیه به یکدیگر نیستند. اگرچه ردپای معماری کلاسیک در همه واحدهای اقامتی این هتل به چشم می‌خورد. پنجره‌های بزرگ، پرده‌های شیک، مبلمان و تختخواب‌هایی با طراحی ساده و کلاسیک و استفاده از رنگ‌های گرم مانند کرم و طلایی از جمله مواردی هستند که در همه اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل دیده می‌شوند. هتل اسپیناس پالاس تهران رزرو مسافرانی است که به فکر اقامتی آرام در هتلی لوکس و مجلل هستند.

9

رستوران‌های هتل

چندین رستوران و کافی‌شاپ در این هتل پنج ستاره وجود دارد. منوی هر کدام از رستوران‌های هتل با یکدیگر فرق می‌کند. به‌عنوان‌مثال مسافران می‌توانند برای صرف غذاهای بین‌المللی و ایرانی مدرن به رستوران لاتون بروند. این رستوران دکوراسیونی مدرن دارد. کسانی که غذاهای اصیل ایرانی را ترجیح می‌دهند از منوی رستوران سنتی دیبا لذت خواهند برد. فضای این رستوران بر اساس معماری ایرانی اسلامی طراحی شده است.

اسکای لانژ هتل اسپیناس پالاس شباهتی به هیچ‌کدام از رستوران‌های لوکس تهران ندارد. این رستوران بزرگ و مجهز با ظاهری شیک و متفاوت در بالاترین طبقات هتل قرار گرفته است. شما می‌توانید فضای داخلی یا بیرون رستوران را برای صرف انواع غذاهای بین‌المللی مشهوری مانند سوشی یا غذاهای اصیل ایرانی انتخاب کنید. پنجره‌های بزرگ با نمایی کم‌نظیر از شهر تهران اولین چیزی است که در این رستوران خودنمایی می‌کند. میز و صندلی‌ها و سایر تزئینات اسکای لانژ نیز مدرن و امروزی هستند.