هشدار هلال احمر به مردم

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور امشب پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران در مورد سیل سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر از لحظه اول سیل، به همراه نیروهای محلی داوطلب و کادر نجاتگر و امدادگر حضور یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: تاکنون به ۲۴۰۰۰ نفر و ۵۲۶ روستا خدمت رسانی انجام شده است و حدود ۸۱۷ خانوار اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: در مناطق سیل زده بسته‌های غذایی و اقلام زیستی برای مکان‌هایی که بیشتر نیاز بود توزیع شد و تعداد قابل توجهی از مردم که درسیلاب گرفتار بودند نجات داده شدند.

هشدار هلال احمر به مردمکولیوند گفت: همکاران هلال احمر در منطقه حضور دارند تا شرایط پایدار بشود هم اکنون شرایط به نسبت قبل بسیار پایدارتر است اما طبق اخطارهای هواشناسی اگر بارندگی شروع شود احتمال سیل و سیلاب دوباره وجود دارد که با آمادگی همکاران هلال احمر مردم عزیز را تنها نمی‌گذاریم و کنار آنها هستیم تا خدشه‌ای به آنها وارد نشود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در پایان افزود: ما به صورت هوایی(بالگرد) و زمینی (آمبولانس و خودروهای نجات) و از طریق آبی (قایق) کمک رسانی می کنیم هر سازمانی که میخواهد به مردم سیل زده خدمت کند باید منسجم باشد و کمک های خودشان را تحویل شعبه های هلال احمر بدهند تا ما کمک های مردمی را به صورت نظام مند بین مردم سیل زده تقسیم کنیم.