دست رد پلیس به رشوه ۳۶ هزار دلاری

سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: مأموران ایست و بازرسی شهرستان شاهرود حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: مأموران در بررسی مدارک شناسایی راننده متوجه جعلی بودن گواهینامه وی شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه سرنشین خودرو پس از پی بردن مأموران به جعلی بودن مدارک اقدام به فرار کرد و با استفاده از تاریکی هوا و پستی و بلندی‌های منطقه متواری شد، افزود: راننده خودرو دستگیر و در بازرسی از پژو مبلغ ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار وجه نقد که در قسمت‌های مختلف ماشین جاساز شده بود، کشف و ضبط شد.

دست رد پلیس به رشوه ۳۶ هزار دلاری

موقوفه‌ای ادامه داد: راننده تبعه خارجی فاقد مدارک شناسایی بود که به منظور چشم‌پوشی و منصرف کردن پلیس از بازداشت وی و توقیف خودرو، مبلغ ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار را به ۲ تن از کارکنان انتظامی پیشنهاد رشوه داد که مأموران وظیفه‌شناس ضمن رد پیشنهاد راننده خودرو مدارک وی را اخذ و موضوع را صورتجلسه کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های موشکافانه پلیس مشخص شد، متهم دارای پرونده مفتوحه با موضوع سرقت به عنف در شهر مشهد بوده است، تصریح کرد: پرونده در این رابطه تشکیل شد و متهم تحت پیگرد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه صداقت و امانتداری در مسائل مادی و معنوی از جمله شاخصه‌های آشکار پلیس اسلامی است، عنوان کرد: به منظور ترویج فرهنگ خودکنترلی، ارتقای صحت عمل و ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتارهای شایسته از این مدافعان امنیت قدردانی به عمل آمد.