صدور هشدار نارنجی‌ِ هواشناسی برای ۱۶ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش برف در ۱۶ استان و پیش‌بینی بارش‌های قابل ملاحظه از احتمال وقوع کولاک، بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات خبر داد.
پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف گاهی همراه با وزش باد آغاز می‌شود. شنبه گستره بارندگی‌ها همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما کل نوار شمالی کشور را در بر می‌گیرد.
بارش‌ها در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز قابل توجه است، همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور، مناطقی از مرکز و شرق کشور ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

صدور هشدار نارنجی‌ِ هواشناسی برای ۱۶ استان



یکشنبه آینده گستره فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور است که باعث بارش باران، برف، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود. دوشنبه آینده در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان بارش و وزش باد روی می‌دهد و سامانه بارشی به‌تدریج از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.
سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود. طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز و فردا دریای خزر مواج است.