به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دکتر کاظم نظم ده روز دوشنبه در بازدید از مرکز کارآموزی و اشتغالزایی معتادان زن بهبود یافته افزود: در حال حاضر با توجه به پژوهشهای انجام شده آگاه سازی باعث شده که گرایش جوانان و نوجوانان نسبت به مواد مخدر بیش از قبل شده به طوریکه در برخی از آمارهای مراکز سنین زیر ۲۰ سال تعداد مراجعین کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در این مرکز اقداماتی در جهت حرفه آموزی و اشتغال زنانی که در گذشته معتاد بوده اند و در حال حاضر ترک کرده اند، انجام می شود به طوریکه هم اکنون ۲۳ زن بهبود یافته در زمینه های خیاطی و قالیبافی در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

نظم ده با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش برنامه های آگاه سازی از اعتیاد قرار گرفتند به طوریکه بسیاری از این آموزش ها محله محور بوده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات سازمان بهزیستی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب بود، اما امسال سعی کرده ایم در زمینه های حمایتی افراد به خصوص معتادان بهبود یافته اقدام نماییم.

نظم ده با اشاره به اینکه در سال جاری ۵ هزار واحد مسکونی به بهبود یافتگان اختصاص داده می شود، گفت: بهبودیافتگان متاهل نیازمند مسکن در اولویت واگذاری قرار دارند به طوریکه تا پایان سال این واحدها واگذار می شود.

به گفته وی، در سال جاری بودجه بخش پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و حمایتهای اجتماعی از معتادان ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

نظم ده همچنین از پرداخت وام خوداشتغالی به بهبودیافتگان خبر داد و گفت: در برخی از موارد که بهبودیافتگان در زمینه های مختلف اشتغالزایی کرده اند به طور میانگین به هر فرد ۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است و در برخی از موارد نیز برای توانمندسازی و اشتغالزایی این افراد بهبودیافتگان برای فعالیت به کارفرما معرفی شدند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده قصد داریم تا پایان سال تعداد کمپهای درمان اعتیاد را به ۸۰۰ کمپ افزایش دهیم.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ۱۲۰ مرکز گذری ترک اعتیاد، ۴۴ سرپناه و شلتر، ۲۰۵ تیم سیار کاهش اعتیاد و همچنین یک‌هزار و ۷۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در سراسر کشور مشغول فعالیت است.

نظم ده در مورد تعداد مددکاران نیز تاکید کرد و گفت: هم اکنون در سازمان بهزیستی ۲ هزار و ۳۰۰ روانشناس و ۱۴۰۰ مددکار فعالیت می کنند و در مجموع برای هر ۳۰ تا ۴۰ پرونده مددجویان در بخش غیردولتی یک مددکار وجود دارد، اما در مجتمعهای سازمان بهزیستی تراکم فعالیت بیشتر است به طوریکه گاهی یک مددکار حتی ۲۰۰ پرونده را نیز رسیدگی می کند.