مدارس خراسان رضوی و مشهد فردا ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مناطق مختلف این استان در هفته پیش رو شاهد پدیده‌های وزش باد، بارش‌های رگباری، گرد و غبار و وضعیت ناپایدار جوی است.

زهرا آهنگرزاده روز شنبه  افزود: از امروز وزش باد در مناطق غربی استان خراسان رضوی از جمله شهرستان سبزوار شدت می گیرد که این پدیده موجب وقوع گرد و غبار در مناطق غرب و مرکز خراسان رضوی خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه هفته جاری نیز با ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی استان خراسان رضوی، بارش های رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ این مناطق را فرا خواهد گرفت که با شدت گرفتن این پدیده جوی، احتمال وقوع آبگرفتگی و روانآب در روزهای پایانی هفته دور از انتظار نخواهد بود.

تهرانی‌ها آماده باشند: توفان و وزش باد شدید در راه است

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز روند تدریجی افزایش دما تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد و از صبح روز چهارشنبه تا پایان هفته، دما دوباره کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: قوچان با کمینه دمای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه ۳۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان در شبانه روز گذشته بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۵ درجه را به ثبت رسانده است.

آهنگرزاده گفت: دمای فعلی مشهد ۲۳ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود.