۱۳ میلیارد برای پیشگیری از اعتیاد

افکارنیوز: مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص۱۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد به دستگاههای فرهنگی کشور خبر داد.
اختصاص ۱۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد
مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص۱۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد به دستگاه‌های فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش افکار به نقل از فارس، حمید صرامی مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه دهمین نشست کارشناسان فرهنگی کشور که در اردبیل برگزار شد، با اعلام خبر اختصاص ۱۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار به دستگاه‌های فرهنگی کشور برای پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: از این میزان اعتبار، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به سازمان بهزیستی، ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به وزارت بهداشت، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به نیروی مقاومت بسیج، ۲۰۰ میلیون تومان به سازمان زندان‌ها، ۵۰۰ میلیون تومان به وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ۱۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد، ‌یک میلیارد تومان به نیروی انتظامی برای عرصه پیشگیری و حدود ۳ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی در عرصه پیشگیری از مصرف مواد مخدر اختصاص یافته است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های فرهنگی مربوطه این اعتبار را در مسیر درست خود و بر اساس تفاهم‌نامه‌های ابلاغ شده هزینه کنند.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدرهمچنن گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با دستگاه‌هایی که این اعتبار را در جایی غیر از محل مشخص شده هزینه کنند، برخورد قاطعانه خواهد کرد و انتظار می‌رود که این اعتبارات کمکی در عرصه فرهنگ باعثتقویت فعالیت‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد شود.

صرامی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که این اعتبار ۱۳ میلیاردی تنها یک اعتبار کمکی است، خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌ها و نهادهای فرهنگی باید اعتبارات خود را در این مسیر هزینه کنند.

وی با اشاره به طرح موضوع سند جامع پیشگیری از اعتیاد در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با رئیس‌جمهور یادآور شد: کلیات این طرح جامع به تصویب رسیده و در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: بر اساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد مقرر شده که از سال ۸۹ تا سال ۹۳،۴۰ درصد از جمعیت سالم کشور زیر چتر اقدامات پیشگیرانه قرار بگیرند تا از این طریق نرخ بروز اعتیاد را کاهش دهیم.

صرامی در پایان گفت: اولویت نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر بحثپیشگیری اولیه از اعتیاد است تا در جهت مصدوم‌سازی آحاد سالم جامعه گام برداریم.

پایان خبر / ب.