به گزارش افکار نیوز به نقل از خراسان، در ضمن فرصتي براي يک ازدواج خوب نداشتم. مدرک فوق ديپلم گرفتم و الان فقط در خانه ام ،چون پدرم مخالف کار کردن من است. تحمل اين شرايط برايم سخت است. لطفا راهنمايي ام کنيد.

لزوم بررسی نقش خود در ایجاد مشکل ارتباطی

خواهر خوبم با توجه به این که شما در نبود مادرتان سعی کرده اید، جای خالی اش را برای برادر و خواهر کوچک ترتان پر کنید و در ضمن به فکر تنهایی پدرتان نیز بوده اید و خودتان برای ازدواج مجدد ایشان اقدام کرده اید، نشان دهنده بلوغ فکری شماست.

پس باید بدانید درخصوص مشکلاتی که در رابطه بین دو نفر به وجود می آید هر دو نقش دارند. شما می توانید با توجه به نقش خودتان در ایجاد مشکل آن را حل و فصل کنید؛ این احتمال وجود دارد که شما احساس مسئولیت زیادی در قبال خانواده تان دارید و نقش نامادری تان و موثر بودن ایشان را کمرنگ کرده باشید. در نتیجه این موضوع باعثدلخوری ایشان و تعارض بین شما می شود.

به رسمیت شناختن نامادری
مطمئنم که می دانید ارتباط خوب و سالم بین شما و نامادری تان، باعثایجاد جو آرام در کانون خانواده و آرامش تمامی اعضای خانواده می شود، پس بهتر است ایشان را به رسمیت بشناسید و برخی از وظایف و نگرانی هایی را که در قبال خانواده تان دارید، به ایشان واگذار کنید، به ایشان احترام بگذارید و هر گاه اختلافی پیش می آید، آن را بدون دخالت پدر، خواهر و برادرتان، با صحبت کردن برطرف کنید.

اقدام جدی برای رشد
اين احساس را که نامادري تان شما را فردي اضافي مي داند کنار بگذاريد و براي رشد فردي خود اقدام کنيد. براي رشد بيشتر مي توانيد درس تان را ادامه دهيد يا در کلاس هاي مختلف شرکت کنيد. در هر صورت هيچ گاه به ازدواج به عنوان راه فرار از موقعيت کنوني نگاه نکنيد. سعي کنيد موقعيت تان را تغيير دهيد. همچنين ارتباط خوب شما با نامادري تان مي تواند زمينه ساز ازدواج مناسبي براي شما باشد.