یبوست سبب ریزش مو می‌شود

به گزارش افکار نیوز،دکتر لیلا شیربیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که مهمترین عوامل ریزش موی انسان مربوط به داخل بدن است اما متاسفانه فقط درمان و عوامل خارجی آن را موثر میدانند، گفت: میتوان با مصرف درست و اصولی از مواد غذایی و زیادهروی نکردن در استفاده از آن تا حدود زیادی از ریزش موی سر جلوگیری کرد.

وی اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد و افزود: اکثر کسانی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند چرا که یبوست نه تنها سبب ریزش موی سر می‌شود بلکه در اکثر کسانی که دارای بیماری با منشا باکتریایی و قارچی هستند این مشکل سبب تشدید بیماری آنها می‌شود.

دکتر شیربیگی اظهار داشت: استفاده از غذاهای که تولید خون رسانی دارند مانند آب گوشت، گوشت ماهیچه و همچنین استفاده از آب زعفران روی برنج و خورشت می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. مصرف آب نخود به این شکل که بعد از پخت، آب آن را میل کرده و نخود پخته شده را همراه با سالاد به مدت دو یا سه ماه مصرف کنند در این زمینه موثر است.

این متخصص طب سنتی، استرس را یکی دیگر از عوامل ریزش مو دانست و گفت: استرس می‌تواند شامل یک ضربه روحی ناگهانی مانند مرگ یکی از نزدیکان، از دست دادن شغل، جدایی یا خستگی شدید ناشی از کار زیاد باشد. مخلوط سیب رنده شده با عسل و دو قاشق گلاب هنگام خواب در کاهش استرس می تواند موثر باشد.

دکتر شیربیگی به ریزش مو بعد از دوران حاملگی اشاره کرد و گفت: این نوع ریزش بعد از شش ماه به حالت طبیعی برمی گردد اما برای رویش سریع‌تر مخلوط ماست، حنا و سدر را برای زنان توصیه می‌کنیم.

این متخصص طب سنتی در پایان با بیان اینکه مصرف حنا و گل سرشور میتواند از ریزش مو جلوگیری کند، توضیح داد: حنا به علت داشتن ترکیبات ضد قارچی، پایه مو را تقویت میکند و از بین برنده پوسته سر است.