پرخوری، مهمترین عامل شیوع چاقی است

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، مطالعه روي قبيله هوزا كه هنوز از طريق شكار كردن، روزگار ميگذرانند نشان ميدهد كه مقدار كالري مورد نياز بدن از ويژگيهاي ثابت انساني است. اين يافته آشكار ميسازد كه غربيها بيشتر از طريق پرخوري و مصرف بيش از اندازه مواد غذايي چاقتر شده و ميشوند و الگوي زندگي كم تحرك نقش نسبتا كمتري در اين زمينه دارد.

کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۵ میلادی از هر ۱۰ نفر یک تن به چاقی مبتلا می‌شود و طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، تقریبا از هر سه نفر جمعیت جهان یک نفر دچار اضافه وزن خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، این بررسی تایید می‌کند که الگوی زندگی غربی به طور عمده عامل اپیدمی چاقی در جهان است.

بنابراین گزارش، به طور کلی عوامل مختلفی در این زمینه تاثیر دارند از جمله غذاهای فرآوری شده‌ای که مملو از شکر و چربی هستند و هم چنین مقدار زیاد غذا و الگوی زندگی که در آن ماشین‌ها و دستگاه‌ها بخش زیادی از کار فیزیکی روزانه را انجام می‌دهند.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا، تانزانیا و انگلیس که این مطالعه را انجام داده‌اند، تاکید دارند که دلیل مهم چاق شدن غربی‌ها، پرخوری است اما درعین حال فعال بودن نیز واقعا برای سلامتی مهم است هر چند اگر عادت به پرخوری داشته باشید، فعالیت بدنی نمی‌تواند در لاغرتر کردن شما تاثیر چندانی داشته باشد.

شرح اين مطالعه در مجله پلوس وان به چاپ رسيده است.