آزادی۲۰۰زندانی نیازمند و معسر در‌ ماه رمضان

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، علي شريف روحاني با حضور در چهارمين شب از برگزاري جشن رمضان با بيان اينکه رسالت اصلي کميته امداد توسعه فرهنگ انفاق و نيکوکاري و اجراي سنتهاي حسنه الهي و اسلامي است، گفت: اين ماموريت را حضرت امام(ره) با تاسيس کميته امداد محول کردند و امروز نيز مقام معظم رهبري اين امر را مطالبه ميکنند؛ بر اين اساس از فرصت ماه مبارك رمضان و ظرفيتهاي مردم نيکوکار و سخاوتمند کشورمان در جهت تبادل عاطفه و محبت مردم بهرهمند ميشويم.

تشکیل و مدیریت شبکه‌های مردمی در دهه چهارم حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی امداد
وی با اشاره به دهه چهارم فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: در این دهه حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان تشکیل و مدیریت شبکه‌های مردمی نامگذاری شده است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های جامعه به سازماندهی عواطف و احساسات مردم و مسوولیت دادن به آنان بپردازد.

وی با بیان اینکه امسال در‌ ماه مبارک رمضان پنج‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر از خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور اطعام می‌شوند، گفت: در سال گذشته پنج‌ میلیون نفر از نیازمندان اطعام شدند که با مشارکت خیرین و نیکوکاران این حرکت را در امسال نیز سازماندهی کنیم.

علی شریف روحانی، طبخ و توزیع غذای گرم، تهیه سبد کالای اطعام‌ ماه مبارک رمضان و پهن کردن سفره‌های اطعام برحسب نیت بانیان و خیرین را از جمله روش‌های اطعام نیازمندان دانست و یادآورشد: خیرین نیکوکار می‌توانند از طریق شماره حساب ۳۳۳۳بانک ملی کمک‌های خود را برای اطعام نیازمندان واریز کنند.

دستیار معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در‌ ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار یتیم در شبکه حمایتی کمیته امداد امام(ره) قرار دارند که حمایت مادی، فرهنگی و معنوی این افراد به حامیان نیکوکار واگذار می‌شود.

برنامه‌ریزی در جهت جذب ۱۵۰ هزار حامی در ایام‌ ماه مبارک رمضان
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ هزار حامی در‌ ماه مبارک رمضان جذب شدند و امسال نیز برنامه‌ریزی در جهت جذب ۱۵۰ هزار حامی در ایام‌ ماه مبارک رمضان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همزمان با هفته اکرام از ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تا روز شهادت حضرت علی(ع) پایگاه‌های ویژه‌ای بدین منظور در سراسر کشور در جهت اجرای طرح اکرام برپا خواهد شد.

آزاد سازی ۲۰۰نفر از زندانیان نیازمند و معسر در‌ ماه مبارک رمضان
علی شریف روحانی آزادسازی زندانیان نیازمند و معسر را از دیگر اقدامات این نهاد در‌ ماه مبارک رمضان معرفی کرد و افزود: در سال گذشته ۵۷۵ زندانی با محوریت ستاد دیه کشور آزاد شدند و امسال نیز برنامه‌ریزی شده است تا در‌ ماه مبارک رمضان زمینه آزادسازی ۲۰۰ نفر از زندانیان نیازمند و معسر با مشارکت خیرین و نیکوکاران فراهم شود که در این زمینه حساب ۶۶۶۶ بانک ملی شعبه پیام انقلاب اسلامی گشایش یافته است.

دستیار معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح مفتاح الجنه؛ دیدار مسوولان و خیرین با خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم فلسطین در آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان و جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم مسلمان و روزه‌دار با محوریت مساجد را از دیگر اقدامات این نهاد در‌ ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: از سه سال گذشته کمیته امداد امام(ره)، با رویکرد مسجد محوری از طریق ائمه جمعه و هیات‌ امنا به اجرای طرح‌های توسعه مشارکت‌های مردمی پرداخته است.

رویکرد مسجد محوری در ۳۰ هزار مسجد
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶ هزار مسجد و امسال نیز ۳۰ هزار مسجد برای اجرای طرح‌های این نهاد انتخاب شده است، خاطر نشان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا مسجد را محور تعاملات اجتماعی قرار دهیم؛ چرا که معتقدیم مسجد تراز اسلام، مرکزی برای خدمت‌رسانی و پیگیری نیازها و مشکلات مردم است و از این جهت ظرفیت مسجد و کمیته امداد را هماهنگ می‌کنیم تا محصول آن توجه مضاعف به نیازمندان ساکن در حوزه همان مسجد شود.

علی شریف روحانی با اشاره به روش‌های نوین در توسعه مشارکت‌های مردمی، تصریح کرد: رویکردهای متفاوتی از طریق تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل و ای. تی. ام در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توسعه مشارکت‌های مردمی اتخاذ شده است.

وي در پايان با اشاره به اجراي بيش از ۴۰ طرح مشاركتهاي مردمي به منظور بستري براي حضور بيشتر مردم در امور خير، يادآور شد: طرح محسنين در جهت حمايت از خانوادههاي نيازمند، طرح آتيه ايتام براي سرمايهگذاري آنان، طرح شفاء براي ۱۲ هزار بيمار صعبالعلاج تحت پوشش کميته امداد امام خميني(ره) از جمله اين طرحهاست.