به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، محققان اميدوارند كه بتوانند در غذاها نوعي ماده شيميايي خاص را وارد كنند كه بتواند فرمان ارسالي شكم به مغز در زمان سيري را تقليد كند.

با ارسال زودهنگام این پیام می‌توان مغز را برای جلوگیری از پرخوری فریب داد.

جنز هولست، متخصص غدد دانشگاه کپنهاگ دانمارک در گفتگو با سایت یوریس اظهار کرد: ما می‌دانیم که مواد غذایی با سلولهای شکم تعامل دارند که پیام‌رسان‌های شیمایی یا هورمون‌ها را برای آگاه سازی مغز از پر شدن شکم به سوی آن ارسال می‌کنند.

این پیام از غذا به شکم و سپس به مغز اکنون برای مبارزه با چاقی رمزگشایی شده است.

هولست توانست مولکول کوچکی در شکم موسوم به پپتید - ۱ شبه گلوکاگون(GLP - ۱) را شناسایی کند که در بخشهایی از مغز که مسئول تنظیم اشتها هستند، عمل می‌کند.

وی اکنون در پروژه Full۴Health اتحادیه اروپا به تلاش برای شناسایی چگونگی آگاه‌سازی مغز از سیری توسط شکم پرداخته است.

جولیان مرسر، دانشمند مطالعات چاقی در دانشگاه آبردین انگلیس و هماهنگ‌کننده پروژه اظهار کرد: تعدادی از هورمونها که همه هورمون سیری هستند به هضم غذا کمک می‌کنند. ما اطلاعات زیادی از مواد مغذی دخیل در این فرآیند و اینکه آیا می‌توان در چگونگی تعامل غذا با سیستمهای علامت‌دهی و چگونگی ادغام این سیستمها در سطوح مختلف در مغز دستکاری کرد، در دست نداریم.

این محققان امیدوارم که پژوهش آنها بتواند به تولید داروهایی برای تقلید این پیام و در نهایت به تولید غذاهای دارای این پیام در درون خود منجر شود.

تحقیقات اخیر نشان داده که انگلیس از بیشترین جمعیت غیر متحرک در زمین برخوردار است که تقریبا دو برابر نسبت مردمی است که در کشور فرانسه به عنوان غیرفعال تعریف شده‌اند.

آمار و ارقام جهانی نشان داده که حتی آمریکایی‌ها در زمینه ورزش کردن از انگلیس‌ جلوتر هستند.

در بریتانیا ۶۳.۳ درصد از جمعیت به اجرای سطوح توصیه شده فعالیت بدنی بی توجهند که خطر بیماری قلبی، ‌ دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد.

در مقايسه، ۴۰.۵ درصد از ساكنان آمريكا غيرفعال هستند، درحاليكه بيش از ۳۰ درصد از آن چاق محسوب ميشوند.