به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر ، پیمان سنندجی با اعلام اینکه مسافرین از داخل ایستگاه میتوانند زمان ورود اتوبوسهای بعدی را متوجه شوند گفت: روی اتوبوس GPS نصب شده است ودر بعضی از ایستگاههای مهم نیز کامپیوترهای ایستاده نصب میکنیم تا اطلاعات مربوط به زمان رسیدن اتوبوسها به همراه مسیریاب در معرض دید مسافران قرار گیرد تا آنها قادر به انتخاب مسیر بعدی باشند. در واقع مردم پای این کامپیوتر میروند و اطلاعات سفر را از داخل این کامپیوترهای ایستاده دریافت میکنند.

سنندجی ادامه داد: روی تابلوهای دیجیتال به‌صورت هوشمند زمان رسیدن اتوبوس و سایر اطلاعات خطوط درج خواهد شد که شامل شماره خط، مسیر حرکت اتوبوس‌ها به اضافه نقشه آن منطقه‌ای است که اتوبوس از آن رد می‌شود. علاوه بر آن به مسافران سایتی را معرفی می‌کنیم که مسیریاب است و بهترین مسیر را براساس زمان و پولی که مسافر می‌خواهد هزینه کند، نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه شماره تلفنی در تابلوهای هوشمند ایستگاه‌ها به مردم معرفی می‌شود تا به آن پیامک بفرستند، گفت: براساس آن، زمان رسیدن اتوبوس بعدی به داخل ایستگاه اعلام می‌شود، ضمن اینکه در قسمت پایین تابلوها دقیقا زمان رسیدن اتوبوس به داخل ایستگاه مشخص شده است که در ساعت‌های مختلف هر چند دقیقه چه اتوبوسی می‌آید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن بی‌نظیر خواندن هوشمند‌سازی‌ ایستگاه‌های اتوبوس تهران در ایران گفت: به‌احتمال زیاد ایستگاه بعدی که مجهز به سیستم هوشمند می‌شود منطقه ۱۶و نازی‌آباد است و به مرور کل تهران مجهز به این سیستم خواهد شد و به‌نظر می‌رسد اطلاع دقیق از زمان حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌تواند نقش مؤثری در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد.

وی ادامه داد: موضوع بحثتکریم مردم و همچنین انضباط سیستم اتوبوسرانی که خود را مقید به زمانبندی در ارائه خدمات بدانند ازجمله اهداف این طرح است.

به گفته سنندجی، در شهر انسانمحور باید برای وقت انسانها ارزش قائل شد و از آنجایی که با نصب تابلوهای هوشمند در ایستگاهها، مبادی و مقاصد، زمان دقیق رسیدن اتوبوسها و زمان سفر برای مسافران مشخص میشود و بهطور دقیق میتوان فهمید که هر یک از اتوبوسها در چه بخش از مسیر قرار دارند، شرایطی برای آرامش و آسایش هر چه بیشتر مسافران فراهم خواهد شد.