به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این مطلب اشاره می کنیم به مشکلاتی که برای پاها به وجود می آید و راه های برای حل این مشکلات که پزشکان به آن اعتقاد دارند را پیشنهاد می کنیم.

قوز انگشت

برخی از افراد مشکلاتی در مفصل میانی انگشت های پایشان دارند و این مشکل آن ها را بسیار اذیت می کند. دراین حالت مفصل میانی به خاطر برخی اختلالات دچار مشکل شده و به طور غیرعادی خم می شود. این مشکل می تواند شما را در خریدن کفش مناسب نیز اذیت کند.

پیشگیری: بهترین راه برای پیشگیری از این امر استفاده از کفش های مناسب است. برای این که این مشکل برای شما رخ ندهد حتما در هنگام خرید کفش دقت داشته باشید که فاصله جلوی کفش تا انگشت های پایتان کافی باشد و مجبور نباشید تا آن ها را خم کنید و باید فضا برای تکان خوردن آن به طور کامل وجود داشته باشد.


راه حل: در مورد افرادی که این مورد را رعایت نکرده اند و هم اکنون این مشکل را دارند نیز باید بگوییم که می توانند با ورزش های مخصوص پا این مشکل را بر طرف کنند. البته در مواقع بسیار خطرناک باید به پزشک مخصوص مراجعه کنند و حتی ممکن است لازم باشد تا ان را عمل جراحی کنند. بهترین ورزش این است که شست پا را هر چند دقیقه یک بار صاف کنید.

رشد نکردن ناخن

گاهی اوقات ممکن است بر اثر اشتباه کوتاه کردن ناخن ها و یا افتادن ناخن بر اثر ضربه، مشکلاتی در رشد ناخن های شما به وجود آید و باعثشود که ناخن ها یا دیگر رشد نکنند یا اینکه به صورت نامنظم رشد کنند.

پیشگیری: همانطور که گفتیم تنها راهی که می توانید از این مشکل پیشگیری کنید این است که در هنگام کوتاه کردن ناخن ها بسیار دقت کنید و همچنین باید بسیار دقت کنید که پاهایتان به جایی اصابت نکند و ضربه محکم به ناخنتان وارد نشود.

راه حل: اگر ناخن پایتان نامنظم رشد کرده است ابتدا باید آن را جدا کنید ولی توجه داشته باشید که این کار حتما باید توسط پزشک انجام شود. اگر مشکل شما رشد نکردن ناخن است بهتر است تا هر روز برای ۱۵ دقیقه پاهایتان را در آب ولرم قرار دهید. این کار باعثمی شود تا رشد ناخن ها بهتر شود.

عفونت های پا

این مشکل بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که خیلی زیاد راه می روند و از کفش استفاده می کنند رخ می دهد. چرا که بعد از عرق کردن زیاد و رعایت نکردن بهداشت به وجود می اید. البته گاهی اوقات نیز بر اثر پا گذاشتن در یک منطقه آلوده دچار این عفونت ها می شوید.

پیشگیری: در این مورد پیشگیری بسیار آسان است و البته لازم چرا که درمان این مشکل می تواند خود یک مشکل بزرگتر برای شما باشد. همیشه سعی کنید بعد از وارد شدن به خانه پاهایتان را بشویید و برای شست و شو نیز باید از آب ولرم به همراه صابون استفاده کنید.

راه حل: همانطور که گفته شد درمان کردن این مشکل تا حدودی سخت است چرا که باید حتما به پزشک معالج رجوع کنید چرا که در صورت عدم توجه عفونت به دیگر نقاط پای شما نیز سرایت می کند. همچنین شما می توانید از کرم های مرطوب کننده پا استفاده کنید.