به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، از شانزده نفر برتر کنکورسراسری سال ۹۱؛ ده نفر از آنها از شهرهای بابل، کاشان، کرمان، سنندج، تبریز و اصفهان بودند.

در این میان شهرستان بابل با اختصاص رتبه ۱ گروه آزمایشی زبان های خارجه و رتبه ۲ و ۳ گروه آزمایشی ریاضی و فنی به خود توانسته مقام اول نفرات برتر کنکور را در شهرهای کشور کسب کند.

** رتبه نخست ریاضی: نیازی به کلاس کنکور نیست

محمد حسین محمدی رتبه اول ریاضی فیزیک به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: من روزانه ۵ تا ۶ ساعت درس می خواندم اما در ماه های آخر این میزان را به ۱۷ ساعت در روز رساندم.
وی گفت: به نظر من برای یک دانش آموز معلم خوب در مدرسه کافی است و دیگر نیازی به کلاس های کنکور و غیره نیست.

** نفر سوم گروه ریاضی: درس خواندن تمام زندگی من نشد!

الهام احسانی مقدم نفر سوم گروه آزمایشی ریاضی و فنی با اشاره به اینکه درس خواندن هیچ گاه مانع لذت بردن وی از زندگی نشده، گفت: من هیچ وقت آنقدر درس نخواندم که به تفریحات و زندگی ام نرسم.


** نفر اول گروه انسانی: فکر نمی کردم تک رقمی باشم

فاطمه فتاحی، نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور ۹۱ گفت: من روزهای اول از آزمونی که دادم راضی نبودم ولی هر چه می گذشت و به اعلام نتایج نزدیک میشدم احساس بهتری نسبت به نتیجه کنکور پیدا کردم.
نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی ادامه داد: معدل من در دوران تحصیل هر سال بالای ۱۹.۹۰ بود.

امیر محمد هوشند چترودی نفر دوم گروه علوم انسانی نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: پشتکار، سماجت، یادگیری و البته حمایت خانواده ام باعثشده تا امروز این رتبه را کسب کنم.
وی افزود: در این یکسال که برای کنکور فرصت داشتم حتی مهمانی رفتن را کنار گذاشته بودم و فقط درس می خواندم.

وی تصریح کرد: در تابستان ۷ ساعت، پائیز ۹ ساعت، زمستان ۷ ساعت و در بهار ۱۴ ساعت به طور مداوم مطالعه می کردم.
هوشمند در ادامه افزود: خانواده ام آرامش زیادی برای من در محیط خانه فراهم کرده بودند به گونه ای که هر شب تمامی فعالیت های درسی من را پیگیری می کردند. قصد دارم در رشته حقوق ادامه تحصیل دهم.


** رتبه نخست علوم تجربی: توکل به خدا و آرامش رمز موفقیت من بود

فرزانه رحمانی، رتبه اول علوم تجربی از استان کردستان در ادامه گفت: رمز اول موفقیت من توکل به خدا و آرامشی که از آن کسب کرده ام، بوده است.
رحمانی افزود: من در روزهایی که مدرسه می رفتم ۵ ساعت و در روزهای تعطیل حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه می کردم.
وی تصریح کرد: بعد از اینکه خبر قبولی در کنکور را به من دادند بسیار خوشحال شدم و البته قبل از آن به پدر و مادرم گفته بودم که کنکور را خوب دادم اما گمان نمی کردم که رتبه اول شوم و انتظار رتبه زیر ۲۰ را داشتم.

علیرضا اورعی، نفر دوم گروه آزمایشی علوم تجربی در خصوص میزان مطالعه خود در روزهای باقی مانده به کنکور گفت: من در روزهای تعطیل و آخر سال به طور متوسط یازده تا دوازده ساعت درس می خواندم.

مهدی سلیمان زاده نفر سوم گروه آزمایشی علوم تجربی اظهار داشت: برای موفقیت در کنکور باید فرد دارای هدف باشد و به دنبال هدف خود به خود تلاش هم اتفاق می افتد.
وی افزود: تلاش و توکل مهمترین فاکتور های موفقیت من بود و البته محیط آرامی که خانواده برای من مهیا کرده بود در این امر نقش بسزایی داشت.
وی با بیان اینکه روزی ۸ تا ۹ ساعت درس می خوانده افزود: من کتاب ها را به صورت تشریحی و نه تستی می خواندم و برای زیست و شیمی بیشتر مطالعه کردم.


** نفر سوم گروه آزمایشی هنر: بدست آوردن این موفقیت را مدیون همسرم هستم

در ادامه میترا موحد گفت: زمانی که به من از سازمان سنجش تماس گرفتند و خبر قبولی را دادند از خوشحالی گریه ام گرفته بود که بالاخره ثمره یک سال تلاشم را دیدم.
وی گفت: در یک سال گذشته با برنامه ریزی درس خواندم و حتی برنامه دقیق یک ماه را در ذهن داشتم و طبق آن ساعت به ساعت پیش می رفتم.
وی تصریح کرد: بدست آوردن این موفقیت را مدیون همسرم هستم که در این مدت با صبوری این فرصت را در اختیار من قرار داد تا با آرامش در بخوانم.