به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، همان طور که ساير وسايل برقي داراي برچسب راهنماي استفاده هستند، مشخصات شارژرها نيز روي آنها حک شده است.

برخی کارشناسان می‌گویند که به منظور افزایش طول عمر باتری گوشی‌های تلفن همراه نباید از گوشی در حال شارژ استفاده کرد.

خاموش یا روشن بودن گوشی تلفن همراه در هنگام شارژ تاثیری در طول عمر باتری ندارد و بهتر است گوشی تلفن همراه را زمانی به برق متصل کنیم که باتری کاملاً خالی شده و زمانی از برق جدا کنیم که باتری کاملاً پر شده باشد.

البته مدل گوشی در مدت زمان خالی شدن و شارژ باتری هم تأثیرگذار است و برخی کارشناسان هم تاکید دارند که هنگام شارژ گوشی تلفن همراه باید از شارژ اصلی همان گوشی استفاده کرد.

یک فعال بازار گوشی تلفن همراه با یادآوری اینکه هرچه مدت زمان شارژ باتری طولانی‌تر باشد، آسیب بیشتری به باتری وارد می‌شود، می‌گوید: نباید گوشی‌هایی را که با شارژر ۸۰۰ میلی آمپری شارژ می‌شوند را با شارژرهای ۵۰۰ یا ۳۰۰ میلی آمپری شارژ کرد.

اکبری با اشاره به این که میزان نگه‌داری شارژ در باتری برحسب نوع گوشی متفاوت است، گفت: بعضی از گوشی‌ها به دلیل دارا بودن امکانات بیشتر مصرف بالایی داشته و باتری را خیلی زود خالی می‌کنند.

همان طور که سایر وسایل برقی دارای برچسب راهنمای استفاده هستند، مشخصات شارژرها نیز روی آنها حک شده است.

بهتر است در شارژ همه انواع گوشيها از شارژرهاي ۸۰۰ ميلي آمپري استفاده كرد و قبل از استفاده از هر نوع گوشي و لوازم جانبي آن بايد دفترچه راهنماي وسيله کاملاً مطالعه شود.