به گزارش افکارنیوز ،خراسان به نقل از سايت Prevention، اگرچه عينک آفتابي ساده و زيباست اما مهم ترين علت استفاده از اين وسيله اين است که از چشم در برابر ناراحتي هاي متعدد ناشي از تابش اشعه ماوراي بنفش محافظت مي کند و استفاده نکردن از آن پيامدهاي زيادي به همراه دارد. در ادامه مطلب به بخشي از اين تبعات اشاره مي کنيم.

سرطان پوست؛ ۱۰ درصد تمامی سرطان های پوست روی پلک ظاهر می شود.

آب مروارید؛ به گزارش سازمان بهداشت جهانی، به طور میانگین ۹۰۰ هزار نفر به علت قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید مبتلا به آب مروارید شده و بینایی خود را از دست داده اند.

دژنراسیون ماکولا(تباهی لکه زرد): به مرور زمان، اشعه ماورای بنفش به «ماکولا لوتیا» آسیب می رساند. ماکولا لوتیا، قسمتی از چشم است که دارای میلیون ها سلول حساس به نور است که به ما کمک می کند تا جزئیات را به وضوح ببینیم. آسیبی که به ماکولا لوتیا وارد می شود، باعثتاری دید و در نهایت نابینایی می شود.

ناخنک: رشد غیرعادی بافت از هرگوشه به سمت سفیدی چشم، باعثالتهاب یا اختلال بینایی می شود.

فتوکراتیتیس؛ نوعی آفتاب سوختگی چشم است، اگرچه موقت است و در عرض ۴۸ ساعت بهبود پیدا می کند اما ممکن است دردناک باشد و باعثتاری دید شود. توجه داشته باشید هنگام خرید عینک آفتابی را انتخاب کنید که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوی ورود اشعه UVA وUVB را می گیرد. از آن جا که لنزهای تیره عینک آفتابی باعثگشاد شدن مردمک چشم می شود استفاده از عینک غیراستاندارد نسبت به استفاده نکردن از آن، آسیب بیشتری به چشم می رساند.