به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمدعلی نکونام ظهر امروز در همایش روز قشر بسیج جامعه زنان و یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا در آن از نعمات و فضایلی که خداوند در این ماه بزرگ برای بندگانش قرار داده به نحو مطلوب بهره گرفت.

وی افزود: باید در فرصت عمری که خداوند در اختیار ما قرار داده به بهترین نحو استفاده کنیم و مراقب باشیم تا به اعمال نادرست آلوده نشویم.

نکونام بر ضرورت توجه به فطرت سلیم انسانی تاکید کرد و گفت: انسان عاقل وقتی به ندای فطرت خود گوش دهد و به فطرت سلیم خود توجه کند سعادت‌مند می‌شود و در حالی که نفس او بر عقلش حاکم شود، به هلاکت می‎رسد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به آیات و روایات دین اسلام بر ضرورت حفظ حریم و شان زن در جامعه تاکید کرد و افزود: زن از دیدگاه اسلام نه تنها یک نوع انسانی است بلکه از شان و مقام ویژه‌ای برخوردار است.

نکونام تصریح کرد: این در حالی است که زن در مکاتب و آموزه‌های غربی نه تنها نوع انسانی به شمار نمی‎رود بلکه تصاویر بسیار بدی از آن به تصویر کشیده است.

وی با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه احزاب، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه شان و مقام زن را کاملا در کنار مرد قرار داده و برای او جایگاه ویژه‌ای قائل است.

نکونام با بیان اینکه خداوند برای زن و مرد در راه رسیدن به سعادت و کمال، راه مجزا و جداگانه‌ای قرار داده است، اظهار داشت: تا زمانی که زن و مرد در مسیر ویژه خود گام بگذارند، می‌توانند به سرمنزل مقصود برسند.

نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری، ریشه مشکلات اجتماعی را رعایت نکردن حریم زن و مرد در جامعه برشمرد و گفت: رعایت نکردن حریم زن و مرد در جامعه و دخالت کردن در امور یکدیگر منشا بسیاری از مشکلات اجتماعی است.