خبرگزاری فارس: از حضور سردار سرلشکر فیروز آیادی تا گریههای انواری

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس همایش ملی تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام هر ساله همزمان با ایام ولادت امام‌حسن مجتبی(ع) و پانزدهم ماه مبارک با حضور خیرین برگزار می‌شود که امسال نیز این همایش با حضور بیش از ۴۰۰ نیکوکار در سالن غدیر مجموعه امداد برگزار شد.

* این مراسم قرار بود رأس ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه و با حضور مسئولان امداد و نیکوکاران برگزار شود که با تأخیر ۴۵ دقیقه مراسم شروع شد.

* در ابتدای مراسم نوروزی، مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از آمار حامیان و ایتام تحت پوشش امداد خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷۰ هزار فرزند بی پدر تحت پوشش امداد هستند و این در حالی است که حدود ۶۰۰ هزار حامی از این تعداد حمایت می‌کنند.

*این مراسم دو میهمان ویژه نیز داشت که سردار سرلشگر سید حسن فیروز‌آبادی و همچنین داریوش کاردان مجری تلویزیون و رادیوکه هر دو از حامیان ایتام هستند در این مراسم حضور داشتند.

* اجرای سرود توسط دانش‌‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و همچنین پخش کلیپی از کمک حامیان و ایتام بخش دیگری از برنامه‌های همایش بود که مورد تشویق مهمانان قرار گرفت.

* یکی از عمده‌ترین مشکلات این گونه مراسم‌ها اینست که امکانات رفاهی برای مهمانان به طور کامل دیده نمی‌شود به طوری که در این مراسم بسیاری از مهمانان و خیرین به دلیل کمبود صندلی در بیرون از سالن برنامه و مراسم را پیگیری کردند.

* حضور سردار سرلشگر فیروز آبادی و معرفی وی از سوی مجری برنامه به عنوان یکی از حامیان ایتام مورد وجد و شادی مهمانان قرار گرفت و هنگامی که سردار سرلشگر فیروز آبادی بر روی سن قرار گرفت به شدت تشویق شد.

* حبیب‌الله عسگر‌اولادی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد در این برنامه به مدت نیم ساعت حضور داشت که در این زمان با تفسیر آیه‌ایی از قرآن به اهمیت انفاق و کمک کردن به فقرا و ایتام اشاره کرد.

* عسگر‌اولادی تأکید کرد: که وام دادن کار بسیار سختی نیست اما پرداخت اقساط آن برای خانواده‌ها بسیار سخت و سنگین است به طوری که اگر یک خانواده سه الی چهار نفره تا آخر عمر نیز تلاش کنند نمی‌توانند اقساط وام را پرداخت کند.

* در ادامه مراسم حسین انواری، سرپرست کمیته امداد پشت تریبون قرار گرفت و در حالی که می‌گریست با تشریح حمایت‌های امداد از ایتام خاطر نشان کرد: ایتام فرزندان امداد هستند و ما تلاش می‌کنیم تا شرایط مناسبی را برای زندگی این افراد فراهم کنیم.

* در پایان مراسم و زمان تجلیل از ده نفر از حامیان ویژه، پیرمرد ۸۰ سالهای که یکی از حامیان ایتام بود و نمیتوانست به روی سن بیاید، سردار سرلشگر فیروزآبادی به محض مشاهده پیرمرد فورا از روی سن به پایین آمده و با بوسه بر پیشانی پیرمرد،لوح تقدیر را اهدا کرد.