به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، اعتماد بیش از حد به اطافیان بخصوص در محل کار یکی از دلایل بروز جرم شناخته شده است.

سرهنگ شکریان رئیس پلیس فتا تهران در این باره گفت: متهم پرونده ای که از طریق اینترنت اقدام به برداشت وجه به مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان از حساب شخصی کرده بود، پس از اقدامات فنی و مهندسی شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: برداشت کننده وجه حسابدار شرکت بوده که با جعل امضای شاکی پرونده اقدام به درخواست فرم اینترنتی کرده بود. وی با جابجای پول از حساب و تبدیل آن به یورو در صرافی ها مبلغ را از حساب خارج کرده بود.

شکریان گفت: اعتماد بیش از حد به اطرافیان همواره می تواند زمینه ی سوق دادن اشخاص بسوی جرم را فراهم آورد با طبقه بندی سطح دسترسی اشخاص از بروز رخدادهای ناخواسته جلوگیری کنید.

حضور پلیس فتا در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) از سال ۸۹ در نیروی انتظامی با رویکرد تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور با سازمانی فعال، خلاق و نو آور، پیشرو در توسعه و پیشرفت، کار آمد، پاسخگو، پویا، قانونمند، در راستای فراهم نمودن اعتماد، آسودگی خاطر و امنیت شهروندان و صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی و ارزشهای اسلامی جامعه، فعالیت خود را آغاز کرد.

فتا ضمن حضور در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، دست آورد ها و توانمندیهای خود را برای آگاه سازی و رضایتمندی شهروندان با هدف ایجاد پلیس مردمی و جامع محور در فضای سایبری به نمایش می گذارد.

این پلیس سال گذشته ضمن حضور در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با رویکرد جامع محور ضمن به رخ کشیدن اقتدار پلیس موجب رضایتمندی شهروندان شد.

اینترنت، فرصتها و تهدیدات، تلفن همراه و تهدیدات و آسیبهای آن، خطوط تلفن ثابت، ماهواره و ایستگاههای زمینی، شبکه های دیتای ملی، بانکداری، تجارت و دولت الکترونیک، آموزش و فرهنگ سازی، مشاوره، شبکه اطلاعات الکترونیکی و امضای دیجیتال موضوعاتی است که در غرفه این پلیس به آن پرداخته می شود.

همچنین در این نمایشگاه، پلیس فتا ضمن ارائه آموزشهای لازم در قالب کارگاههای دهگانه شهروندان را با فناوری و تهدیدات فضای سایبری آشنا می کند.

حضور کارشناسان مختلف در غرفه نمایشگاهی این پلیس، ارائه مشاوره و پاسخ به سئوالات و پرسش های مراجعان نیز دیگر برنامه های پلیس فتا در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال را تشکیل می دهد.

غرفه پلیس فتا در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال پذیرای هموطنان عزیز برای آشنایی با دستاوردهای این پلیس خواهد بود.