به گزارش افکارنیوز سرهنگ حبيب الله مردانپور در گفت و گو با ایسنا، در تشريح جزئيات اين خبر گفت: ماموران پاسگاه مرزي دريايي بستانه پايگاه درياباني بندر لنگه از طريق منابع اطلاعاتي و اعلام سايت راداري از حركت يك فروند قايق از سمت دريا به سمت ساحل ديوان با خبر شدند.

معاون عملیات مرزبانی ناجا ادامه داد: در ادامه اکیپ‌های گشت خودرویی و دریایی یگان به محل اعزام و با یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ فاقد پلاک و یک دستگاه خودروی پراید که برای تحویل محموله قایق در محل حاضر بودند روبرو شدند که این خودروها به محض مشاهده ماموران تغییر مسیر دادند.

وی با بیان اینکه قایق حامل موادمخدر قاچاق نیز پس از اطلاع از حضور پلیس مسیر خود را به سمت روستای «ملو» تغییر داده بود، اظهار کرد: اکیپ‌های گشت دریایی به تعقیب قایق پرداختند اما با توجه به سرعت بالای شناور ناخدای قایق آن را در روستای ساحلی «ملو» به گل زد و سرنشینان آن پیش از حضور ماموران از محل متواری شدند.

مردانپور با بيان اينكه ماموران در بازرسي از شناور توقيفي مقدار ۶۲۱ كيلو و ۷۱۰ گرم ترياك را كشف و ضبط كردهاند گفت: ارزش ريالي اين مواد در حدود ۶ ميليارد ريال ارزيابي شد.