به گزارش افکارنیوز دکتر عبدالعظیم بهفر در گفتگو با مهر اظهارداشت: سازمان غذا و دارو به صورت رسمی در جریان موضوع ادوکلن حاوی مواد خطرناک قرار نگرفته است ولی این سازمان وظیفه دارد که پیگیر موضوعات مرتبط با سلامت مردم باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه به صورت رسمی در جریان نیوده ایم، بنابراین از طریق منابعی که پیگیری کردیم جواب صریحی داده نشد.

بهفر با اشاره به بررسی موضوع از ۱۰ روز قبل در سطح عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی در جنوب کشور، گفت: بقیه دانشگاههای علوم پزشکی را موظف ساخته ایم یک بازدید میدانی در سطح استان خود داشته و چنانچه مورد مشکوکی دیدند، آن را به سازمان غذا و دارو گزارش دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: از سازمان یا نهادهایی که مستنداتی از این موضوع در اختیار دارند، می خواهیم موارد را به ما اعلام کنند.

وی با اعلام اینکه موضوع بیوتروریسم از دوران جنگ تحمیلی وجود داشته و مسئله تازه ای نیست، ادامه داد: به همین خاطر، سامانه پایش فرآورده های آرایشی و بهداشتی و غذایی را از سال گذشته راه اندازی کردیم و بر اساس آن از بهمن ماه سال ۹۰ مجوز ترخیص واردات این قبیل محصولات بعد از الصاق برچسب کنترل اصالت سلامت کالا صورت می گیرد.

بهفر از آغاز پایش انبارهای حاوی فرآورده های آرایشی و بهداشتی و غذایی در کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طی ۲ ماه آینده محصولاتی که برچسب اصالت سلامت دارند، به تدریج در سطح عرضه وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بعد از عرضه فرآورده ها با برچسب اصالت سلامت کالا، امکان پیگیری از طریق کد رهیگیری برای خریداران وجود دارد و محصولات قاچاق و تقلبی قابل شناسایی خواهد بود.

بهفر در پایان به مردم هشدار که برای جلوگیری از هرگونه مشکلی، از فرآورده های آرایشی و بهداشتی و غذایی استفاده کنند که به تایید وزارت بهداشت رسیده باشد و دارای برچسب اصالت سلامت باشند. همچنین از مراکز مجاز خریداری کنند، زیرا کالاهایی که از دستفروشان خریداری شود، به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست.