به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مرتضی اکبرپور درباره زلزله ۶.۲ ریشتری که امروز در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد، اظهار داشت: تا این لحظه براساس آمار استانی ۸۷ نفر بر اثر این زلزله جان باختندکه به تفکیک ۴۰ نفر از شهرستان اهر، ۳۰ نفر در شهرستان ورزقان، ۷ نفر در راه رسیدن به بیمارستان و ۱۰ نفر نیز در روستاهای اطراف فوت شدهاند.

وی گفت: ‌ تاکنون ۶۰۰ نفر مجروح شده‌‌اند که به صورت سرپایی مداوا و یا در بیمارستان‌های اطراف بستری شده‌اند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور درباره تخریب اماکن مسکونی در مناطق اهر و ورزقان اظهار داشت: آمار دقیقی از تخریب اماکن مسکونی و ساختمان‌ها هنوز مشخص نیست و آمار دقیق تلفات و خسارت‌های مالی را تا فردا صبح اعلام می‌کنیم.

وی به آماده‌باش استان‌های همجوار آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و همدان در آماده‌باش کامل هستند که در صورت نیاز امکاناتی را فراهم و منتقل کنند.

اکبرپور با بیان اینکه حدود ۱۰۰ آمبولانس در منطقه مستقر است، گفت: استان آذربایجان شرقی با امکانات بالفعلی که دارد پاسخگوی خسارت‌های زلزله و تلفات آن است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ پس‌لرزه در این استان رخ داده است، افزود: ما نگران وضیعت گسل‌ها هستیم چرا که این گسل‌ها در حال تعریض هستند.

اکبرپور با تأکید براینکه آمادهباش نسبی به استانهای همجوار آذربایجان شرقی داده شده، گفت: استمرار حرکت گسلها نگرانکننده است.