به گزارش افکارنیوز مرتضی اکبرپور در گفتوگو با فارس، درباره زلزله ۶.۲ ریشتری که روز گذشته موجب تخریب بخشی از شهرستانهای اهر، ورزقان، و هریس در استان آذربایجان شد اظهار داشت: تاکنون ۲۵۰ نفر کشته و حدود ۱۸۰۰ نفر نیز مجروح شدهاند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حال احداثیک بیمارستان صحرایی در منطقه ورزقان است، بیان داشت: بیمارستان استان‌های اطراف آذربایجان شامل اردبیل، تبریز و خوی آماده‌باش کامل هستند.

اکبرپور یادآور شد: تاکنون ۸۳ پس‌لرزه در آذربایجان شرقی آمده که اکثر این پس‌لرزه‌ها بالای ۴ ریشتر است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تیم متخصصی از پزشکان زلزله برای بررسی وضعیت و احتمال زلزله‌های شدیدتر به آذربایجان اعزام شده‌اند.

اکبرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عملیات امدادرسانی و خروج افرادی که در زیر آوار هستند تا چه زمانی به طول می‌انجامد، گفت: این عملیات‌ها تا بعد از ظهر امروز به اتمام می‌رسد هنوز روستاهای دورافتاده را به صورت کامل شناسایی نکرده‌ایم.

وی بیان داشت: براساس اظهارات پژوهشگاه زلزله‌شناسی دیگر خطری منطقه را تهدید نمی‌کند.

اکبرپور افزود: در شهرستانهای اهر، ‌ورزقان و هریس ۵۳۷ روستا دارد که از این تعداد ۱۰۰ روستا آسیب دیده‌اند که ۶۵ روستا در اهر و ۲۵ روستا در هریس بوده است. دیگر روستاها نیز در حال شناسایی است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: جمعیت کل این ۳ شهرستان ۱۲۸ هزار و ۵۳۹ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۰۱ نفر در روستاها مستقر بودهاند.