به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سردار اسكندر مومني روز چهارشنبه در حاشيه جلسه كميته عمليات و اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي كه با حضور مسئولاني از هلال احمر، وزارت راه و شهرسازي، آموزش و پرورش و ... برگزار شد افزود: در دور دوم سفرهاي تابستاني كه از عصر روز چهارشنبه ميشود نيروهاي پليس راهور ناجا در حالت آماده باش كامل هستند و با رانندگان متخلف قاطعانه برخورد خواهند كرد.

رییس پلیس راهور ناجا سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده نکردن از کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، حرکت از شانه خاکی و … را از بیشترین تخلفاتی دانست که موجب بیشترین حوادثرانندگی می‌شوند.

به گفته وی ماموران پلیس‌راه در صورت مواجه شدن با چنین تخلفاتی علاوه بر اینکه راننده خودرو مذکور را جریمه و نمره منفی به آن می‌دهند خودرو را نیز توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کنند.

مومنی همچنین با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در دور دوم سفرهای تابستانی با افزایش حداقل ۱۵ درصدی سفر نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو باشیم اظهار کرد: رانندگان باید به این نکته توجه کنند که در حین رانندگی به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و همچنین سفر خود را به لحاظ پایانی و خاص تعطیلات موکول نکنند.

اجرای طرح نصب شبرنگ برای کامیون‌های باری

وی همچنین از اجرای طرح نصب شبرنگ برای کامیون‌های باری خبر داد و گفت: از آنجا که یکی از موضوعات ما دیده شدن خودروهای سنگین بویژه کامیون‌ها و تریلرها در شب است تصمیم بر این شد که برچسب های رنگی در محل‌های مشخص از کامیون‌ها نظیر سپر و … نصب شود.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه چنین اقداماتی آمار حوادثرانندگی را کاهش می‌دهد خاطرنشان کرد: در روزهای اول اجرای این طرح شبرنگ‌ها و برچسب‌ها به شکل رایگان از منابع اعتباری مشترک به رانندگان کامیون تعلق خواهد گرفت.

به گفته مومنی در مورد اتوبوس‌ها چنین مشکلی وجود ندارد چرا که دارای چراغ‌های فراوانی در سطح بدنه هستند.

تمرکز استقراری پلیس در محورهای پرتصادف

رییس پلیس راهور ناجا همچنین از استقرار ماموران پلیس‌راه و نیروهای امدادی به طور میانگین هر ۱۵ کیلومتر از مسیر جاده‌ها خبر داد و گفت: در طول جاده‌ها بویژه در مسیرهایی که دارای بیشترین تصادفات در سال گذشته مانند پاسگاه آزادشهر در جاده مشهد بوده‌اند نیروهای بیشتری را مستقر خواهیم کرد.

به گفته مومني در اين طرح به طور ميانگين در هر ۱۰ كيلومتر از مسير جاده يك خودروي پليس يا خودوري امداد مستقر خواهد شد كه اين امر علاوه بر اينكه خاصيت بازدارندگي دارد سبب احساس امنيت در شهروندان نيز ميشود.