به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، با اشاره به اينكه عفونت مژهها یا غدد ترشحکننده چشم عامل ايجاد گلمژه بر روي پلكهاست، اظهار كرد: گلمژه يكي از بيماريهاي شايع چشمي است كه در همه سنین دیده میشود.

وی با بیان اینکه احساس سنگینی و درد پلک پایین و بالا از علائم ابتلا به گل‌مژه است، افزود: گل‌مژه تاثیری بر روی بینایی چشم‌ها ندارد اما ضایعاتی با اندازه بزرگتر سبب ایجاد فشار بر قرنیه چشم می‌شود که این فشار با بهبودی گل‌مژه از بین می‌رود.

جراح و متخصص چشم با بیان این‌که در صورتی که روند بهبودی گل‌مژه طولانی شود باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد، گفت: اکثر گل‌مژه‌‌ها طی چند روز بهبود می‌یابند اما در صورتی که گل‌مژه بزرگ و چرکی باشد بهتر است تخلیه شود.

دهقان با اشاره به این‌که کمپرس آب‌گرم بهترین روش درمان گل‌مژه است، افزود: برای این منظور می‌توان یک حوله تمیز را با آب گرم مرطوب و چند دقیقه روی گل مژه قرار داد.

به گفته وی، کمپرس آب گرم سبب تسکین درد پلک‌ها می‌شود و به سرباز کردن گل‌مژه و تخلیه ترشحات چرکی کمک کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که از فشار دادن یا ترکاندن گل مژه باید پرهیز شود، افزود: این عمل سبب گسترش عفونت به قسمت‌های دیگر چشم و بروز مشکلات دیگری می‌شود.

دهقان ادامه داد: برای کمک به از بین رفتن عفونت و پیشگیری از بروز مجدد گل مژه می‌توان طبق تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

وی با بيان اينكه اگر التهابات چشم، پلك و يا آلودگي سبب بروز مكرر گلمژه شود بايد براي تخليه گلمژه به پزشك مراجعه شود، يادآور شد: براي جلوگيري از بروز گلمژه بايد يك تا دوبار در هفته مژهها و لبه پلك را با آب گرم و شامپو بچه شست و شو داد.