به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است: "واقعه جانگداز زلزله در استان آذربایجان شرقی و شهرهای اهر، ورزقان و هریس و درگذشت صدها تن از مردم شريف و غيور اين استان در اين حادثه موجب تألم و تأثر همگان شد.

امروز ایران عزیز سوگوار و اندوهگین از رنجی است که بر مصیبت دیدگان این حادثه جانخراش رفته است، حادثه‌ای گران که کام مردم شریف ایران را تلخ کرد با دلی سرشار از درد، جامعه پزشکی به احترام در گذشتگان و مصیبت دیدگان این حادثه دلخراش و به رسم همدردی با بازماندگان، امسال جشن روز پزشک را در یکم شهریور ماه برگزار نمی‌کند چرا که شادی و جشن زمانی خوشایند است که مردم ایران اسلامی در ماتم و رنج نباشند.

جامعه فرهیخته و متعهد پزشکی که همیشه مرهم آلام و رنج‌های هموطنان بوده و در سخت ترین شرایط در کنار ملت شریف ایران هستند با تاسی از آموزه‌های دینی و انسانی جشن روز پزشک را برگزار نمی‌کند و هزینه‌های این جشن را برای کمک به هموطنان حادثه دیده خود اختصاص می‌دهد تا این پیام به گوش هموطنان غیور آذربایجان شرقی برسد که پزشکان سراسر کشور نیز سوگوار رنج شما هستند.

ضمن عرض تسلیت دوباره و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیبدیدگان این حادثه دردناك، از خداوند متعال غفران و رحمت الهی فوتشدگان، شفای عاجل مجروحان و صبر و شكیبایی بازماندگان و آسیب دیدگان را مسالت داريم، امید است با همت مردم و تلاش عاجل مسوولان و دستگاههای امداد و نجات آلام و رنجهای آسیبدیدگان کاهش یابد. "