به گزارش افکارنیوز به نقل ازفارس، مسعود دهملایی اظهار داشت: بررسی نقشههای پیشیابی عددی اداره کل هواشناسی استان نشان دهنده خط ناپایداری است که احتمالا سبب رگبارهای پراکنده و وزش بادهای قابل ملاحظه و گاها شدید در شهرهای شمالی استان و ارتفاعات زاگرس از اواخر امروز میشود.

وی با اشاره به شرایط کنونی در خوزستان خاطر نشان کرد: وقوع گرد و خاک محلی در هنگام وزش باد قابل ‌ملاحظه دور از انتظار نیست.

دهملایی تاکید کرد: با توجه به تقویت زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای انتظار می‌رود از اواسط تا آخر هفته دمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد را در استان شاهد باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: طی یکی دو روز آینده زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای مختصری تضعیف خواهد شد، در لایه میانی جو نیز گرادیان فشار مختصری رو به تضعیف می‌رود.

دهملایی درباره شرایط آب و هوایی در استان خوزستان افزود: آسمان استان صاف بعضا همراه با غبار محلی و گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت هوا، صاف و غبارآلود جهت باد، شمال غربی تا غربی سرعت باد، ۱۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، ۳۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه روز گذشته شوش با ۴۶.۲ و امیدیه با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شدهاند.