به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، یک نوزاد که تنها ۴ هفته از تولدش گذشته بود به علت بیماری قلبی مادرزادی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و به کوچکترین بیماری تبدیل شد که تاکنون این عمل را تنها چند روز پس از تولدش پشت سرگذاشته است.

فیبی ویتل همراه با یک بیماری قلبی مادرزادی متولد شد که موجب می شد قلب کوچکش تنها یک سوم از اکسیژن مورد نیاز برای ادامه حیات را دریافت کند.

در نتیجه این بیماری قلبی، اندازه قلب فیبی دو برابر اندازه طبیعی شد و از اندازه یک گردو به اندازه یک پرتقال رسید.

شارلوت ۲۷ ساله و کارل ۳۲ ساله به عنوان والدین فیبی از وی به عنوان " شجاع دل " یاد می کنند؛ چرا که پس از انجام عمل قلب در بیمارستان کودکان آلدر هی به سرعت روند بهبودی را طی می‌کند.



فیبی یک هفته پس از جراحی قلب

مادر فیبی اظهار داشت: فکر کردن به شرایطی که فیبی کوچک پشت سر گذاشت بسیار دشوار است، در هفته های اول پس از تولد وی ظاهر سالمی داشت اما درون وی سلامت نبود.

وقتی فیبی تنها یک هفته داشت یک ذات الریه شدید را پشت سر گذاشت و به دنبال انجام آزمایشها و اسکنهایی از قلب وی نگرانی نسبت به قلب وی افزایش یافت و با شرایط بحرانی در بیمارستان بستری شد.

پزشکان بیماری وی را " شریان غیرعادی کوروناری چپ از شریان ریوی(ALCAPA) تشخیص دادند به این معنا که شاهرگ ماهیچه قلب وی اتصال مناسبی با قلب برقرار نکرده بود و این امر مانع گرفتن اکسیژن کافی بوده است.

ظرف چند ساعت پزشکان تشخیص دادند که اگر عمل جراحی قلب روی این شریان قلبی انجام نشود جان فیبی در معرض خطر قرار دارد.

۹۰ درصد از کودکانی که با این بیماری قلبی متولد می شوند، آنقدر زنده نمی مانند که در نخستین جشن تولد خود شرکت کنند.



دو روز پس از جراحی در بیمارستان آلدر هی؛ پزشکان نسبت به سرعت بهبود وی ابزار شگفتی کرده اند

از هر ۲۰ هزار نوزاد که متولد می شود یک نفر از آنها به این بیماری مبتلا است و اغلب تا چند هفته و یا چند ماه پس از تولد تشخیص داده نمی شود.



بیمارستان آلدر هی برای جراحی فیبی آماده می شود، فیبی سه روز پس از جراحی را در بخش مراقبتهای ویژه سپری کرد

پس از این که فیبی به اتاق جراحی منتقل شد پزشکان تلاش کردند که والدین وی را برای بهبودی طولانی و دشوار فیبی آماده کنند، اما فیبی پس از اینکه تنها سه روز در بخش مراقبتهای ویژه بود و یک هفته در بخش مراقبت بیماران قلبی سپری کرد آماده بازگشت به خانه بود.

این جراحی به موقع می تواند یک زندگی عادی برای فیبی به دنبال داشته باشد و مراجعات منظم به پزشک برای تنظیم ضربان قلب وی ضروری است.