به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، مطالعات حاکی از این است که نوع خون افراد، ممکن است سرنخ خوبی برای تشخیص ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی باشد.با توجه به مطالعات انجام شده توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در بوستون مشخص شد اگر شما مستعد ابتلا به هرگونه خطر بیماری قلبی باشید، نوع خون شما می تواند سرنخ خوبی برای تشخیص آن باشد.

بر اساس تحقیقات، افرادی که دارای گروه‌های خونی A، B و یا AB هستند بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی نسبت به افراد با گروه خونی O هستند. دکتر لو چی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما نمی توانیم نوع خون را تغییر دهیم، اما می توانیم در شیوه زندگی تغییر ایجاد کنیم. نوع خون ممکن است در خطر ابتلا به سکته مغزی هم موثر باشد.

محققان عواملی مانند سن، رژیم غذایی و سابقه خانوادگی که می توانند در ابتلا به بیماریهای قلبی موثر باشند را در نظر گرفتند. افزایش خطر ابتلا در نوع A هشت درصد، نوع B یازده درصد و نوع AB بیست درصد است.در این مطالعه مشخص نشد که چگونه نوع خون ممکن است در ابتلا به بیماری قلب تاثیر گذارد، اما برخی از تحقیقات حاکی از آن است که نوع خون ممکن است در سطح کلسترول خون و خطر لخته شدن خون تاثیر داشته باشد.یافتههای این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شد.