افکارنیوز: نون و پنير و گردو را يادتان است؟! ميدانيد چرا پنير را با گردو ميخورند؟مشخص شده خوردن گروه لبنيات با مقداري ريزمغذي خشكباري مانند بادام يا گردو علاوه بر تامين بخشي از نياز بدن به فسفر، جذب كلسيم را نيز بهتر و راحتتر ميكند، اما نكته جالبتر قضيه اين است كه پنير، حاوي مادهاي به نام تيرامين است.

گفته شده تجمع این ماده در مغز باعثکندی ذهن می‌شود، ولی در فعالیت‌های شیمیایی، بدن آنزیمی تولید می‌کند که از این امر جلوگیری می‌کند.

با این حال آنزیم مذکور فعالیت اندکی دارد و وقتی پنیر می‌خورید و تیرامین افزایش می‌یابد، آنزیم نمی‌تواند چنان که باید آن را بشکند.

اینجاست که گردو با منبعی حاوی مقداری مس به کمک تولید و فعالیت بیشتر آنزیم یاد شده رفته، تعادل برقرار می‌شود.

گردو افزون بر این سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و خوردن تنها دو عدد از آن در هر وعده صبحانه مقدار کلسترول بالای خون را کاهش می‌دهد.

کمتر بخر، تازه‌تر بخور

سبزیجات و برخی میوه‌ها زود فاسد می‌شود و سریع‌ مواد مفید و مغذی خود را از دست می‌دهد. برای آن‌که پولتان را بابت خرید موادی کم‌ارزش از نظر غذایی هدر نداده باشید، قانون «کمتر بخر، تازه‌تر بخور» را رعایت کنید.

قانون كمتر بخر در مورد سبزيجات باعث ميشود وقتتان هم براي پاك كردن آنها كمتر گرفته شود. همچنين از آنجا كه قابليت نگهداري خانگي اين دسته مواد طولاني نيست، حتي در صورت به كار بردن بهترين شيوه نگهداري، باز هم برخي مواد مغذي و مفيدشان از بين ميرود بنابراين خريد كمتر سبب ميشود همواره از سبزيجات و ميوههاي تازهتري استفاده كنيد.