به گزارش افکارنیوز سيدعلي يزديخواه در گفتوگو با ايسنا، درباره استانداردسازي خودروهايي كه به عنوان سرويس مدرسه استفاده ميشوند، افزود: آموزش و پرورش و دستگاههايي كه در امر سرويس دهي به مدارس فعاليت دارند، اقدامات خوبي را انجام دادهاند و آنچه كه مورد توجه آموزش و پرورش است، استفاده از مطلوبترين نوع سرويس براي جابجايي دانش آموزان است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در کشور از خودروهای ویژه سرویس مدارس که استفاده از آنها در دنیا رایج است، استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از خودروهای ویژه با استاندارد جهانی برای شرکتها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست، تمایل چندانی برای ورود به این حوزه وجود ندارد، چرا که خودروهای ویژه طراحی شده برای مدارس تنها برای دانش آموزان و در فصل تحصیل و زمان برگزاری اردوها قابل استفاده است؛ لذا یکی از مهمترین دلایلی که باعثشده سرویس مدارس تا کنون وارد این حوزه نشود، همین بحثاقتصادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تشکیل جلسات متعدد برای ساماندهی و ایجاد شرایط مطلوب برای سرویس مدارس نشان دهنده با اهمیت بودن این موضوع برای آموزش و پرورش است که در این باره احساس مسوولیت می‌کنیم.

یزدیخواه با اشاره به اینکه استفاده از خودروهای ویژه و با استانداردهای مشخص در حال حاضر به لحاظ بهره‌وری اقتصادی پیشنهاد جذابی برای شرکت‌ها محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: اما آموزش و پرورش از هر نوع ارتقا استاندارد برای سرویس مدارس استقبال می‌کند و امیدواریم روزی به همان استاندارها برسیم.

وي گفت: آموزش و پرورش به دنبال ايجاد سرويسهاي مطلوب براي مدارس است و در اين راستا امسال تلاش كردهايم تا پوشش سرويس مدارس را در سطح پايتخت افزايش دهيم.