چگونه با تلفن همراهمان عکاسی کنیم؟!

به گزارش لفکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شايد فکر کنيد براي ورود به دنياي حرفهاي عکاسي خريد يک دوربين پيشرفته از ضروريات باشد اما بايد بدانيد خيليها معتقدند که بهترين دوربين، دوربيني است که همراه داريد.

با استناد به همین اصل بسیاری ثبت سوژه‌های مختلف را با استفاده از دوربین تلفن همراه خود شروع کردند و بدین ترتیب عکاسی با تلفن همراه تبدیل به یک رشته از عکاسی شده است. در ترفند این هفته قصد داریم به نکات مهم این رشته بپردازیم تا شما بتوانید با دوربین موبایل خود بهترین تصاویر را شکار کنید.

گوشی خود را بشناسید

اولین نکته این است که شما باید گوشی خودتان را به خوبی بشناسید. در عکاسی با موبایل سرعت عمل مهم است به همین دلیل باید به خوبی با گوشی خود آشنا باشید و یک راه سریع برای اجرای دوربین بیابید که این راه می‌تواند ایجاد میان‌بر در صفحه اصلی موبایل باشد.

نورپردازی

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، نورپردازی است. نور کم می‌تواند بهترین کار شما را تبدیل به بدترین کار کند.

اگر در محیط بسته عکس می‌اندازید قانون اصلی عکاسی مبنی بر پشت به نور بودن عکاس را رعایت کنید. نور در پشت سوژه، آن را تاریک خواهد کرد.

به این نکته هم توجه کنید که پس از نورپردازی باید سعی کنید دوربین را بی حرکت نگاه دارید. یک حرکت کوچک می‌تواند تصویر را مات کند.

برنامه‌های کمکی زیادی برای رفع این مشکل از جمله Pro Camera برای iPhone و Camera ۳۶۰ برای آندروید، عرضه شده‌اند.

بزرگنمایی دیجیتال

بزرگنمایی دیجیتال تنها تصویر را بزرگتر می‌کند و این امر کیفیت عکس را به شدت کاهش می‌دهد. پس تا آن‌جا که ممکن است سعی کنید به سوژه نزدیک‌تر شوید.

ترکیب بندی

در مواردی که زمان کافی برای عکس گرفتن دارید روی تصویر مورد نظر فکر کنید تا بهترین ترکیب را انتخاب کنید. سعی کنید عناصر مهم تصویر را در راستای خطوط قرار دهید.

هنوز نکات بسياري در مورد اين رشته و تنظيمات مختلف در گوشيها وجود دارد که در مطالب بعدی اين موضوع را کامل خواهيم کرد.