بخشدار مرکزی شهرستان آمل از وقوع دوباره آتش سوزی جنگلهای این شهرستان در منطقه جنگلی زائر سرلهاش بخش مرکزی از پیش از ظهر جمعه خبر داد.
یحیی عسگری پوردقایقی پیش با تایید این خبر به مهر گفت: هنوز از سطح میزان آتش سوزی اطلاعات دقیقی اعلام نشده اما نیروهای امدادی نیروهای منابع طبیعی، آتش نشانی، هلال احمر، گروهای کوهنوردی و نیروهای محلی برای مهار آتش اعزام شدند.

وی افزود: علت حادثه در دست بررسی است ولی خشک بودن برگهای درختان و زمین اطراف موجب گسترش این آتش سوزی شده است.

بخشدار مرکزی آمل تصریح کرد: متاسفانه صعب العبور و صخره ای بودن منطقه جنگلی لهاش، اطفای حریق را برای نیروهای امدادی مشکل ساز کرده است.

عسگری پور از دهیاران مناطق جنگلی به عنوان مدیران بحران در روستاها نام برد و افزود: به محض وقوع آتش نیروهای امدادی در منطقه حضور می یابند.

وی از شکارچیان و دامداران مناطق جنگلی این بخش نیز خواست با دیدن دودی ناشی از آتش سوزی های کوچک مراتب را به دهیاران روستاهای اطراف اطلاع دهند.

این درحالی است که " هادی خنجری " مدیر کل مدیریت بحران مازندران پیشتر به رسانه های این استان گفته بود: همه دستگاههای اجرایی مازندران برای اطفای آتش احتمالی در جنلگهای استان در آماده باش کامل هستند و در صورت وقوع حادثه آتش سوزی در جنگلها دو دستگاه بالگرد نیز به منطقه اعزام می شود.

در این حال اهالی منطقه از گسترش دامنه آش سوزی ها درمنطقه جنگلی زایرسردر ابراز نگرانی کردند وگفتند: متاسفانه تاکنون نیروهای محلی به محل آتش سوزی نرسیدند.

در حوزه استحفاظی شهرستان آمل حدود ۲۹۵ هزارهکتارجنگل و مرتع وجود دارد.