به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ پرویز سیاح البرزی با اشاره به دور دوم سفرهای تابستانی پس از پایان ماه مبارک رمضان، از اعمال محدودیت و ممنوعیتهای ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور به منظور افزایش ظرفیت تردد خودروها طی این مدت خبر داد و گفت: این طرح در برخی از محورهای مواصلاتی کشور مانند محور هراز و چالوس که از لحاظ هندسی و مهندسی ظرفیت حجم تردد خودروها را ندارد، به اجرا در میآید.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ممنوعیت وسایل نقلیه سنگین باری به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهایی نظیر جاده قدیم ساوه - همدان، فیروزکوه، زابل - زاهدان، مریوان - سنندج، جاده قدیم قزوین - رشت که تصادفات رانندگی این گونه وسایل نقلیه در آن زیاد است،، به اجرا در می‌آید.

وی به برگزاری جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک اعم از راهداری، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، آتش نشانی و غیره اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم طرح تابستانی، تمامی دستگاه‌های مزبور در آمادگی کامل به سر می‌برند تا ضمن جلوگیری از بروز تصادفات و تلفات رانندگی، با فراهم کردن زمینه سفر سهل و کم دغدغه برای شهروندان، سوانح و تلفات رانندگی در آن به حداقل برسد.

جانشین پلیس راه کشور از بکارگیری بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کمکی مراکز آموزشی و دانشگاه علوم انتظامی برای کمک به پاسگاه‌های پلیس راه و پلیس‌های استان‌ها طی این مدت خبر داد و گفت: در راستای روانی ترافیک در محورهای مواصلاتی از خودروهای سایر واحدهای انتظامی برای کمک به پاسگاه‌های پلیس راه استفاده می‌شود.

البرزی ‌به استقرار افسران ارشد ستاد پلیس راه استان‌ها و نیز تیم‌های عملیات ویژه پلیس راه در محورهای مهم و شمالی کشور در ایام پرترافیک اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به ثبت تخلفات رانندگی از طریق دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های نظارتی، ماموران کنترل نامحسوس و بازرسان کنترل نامحسوس از برخورد بدون اغماض و سختگیرانه پلیس با رانندگان متخلف حادثه ساز خبر داد و گفت: پلیس علاوه بر اعمال قانون و نمره منفی به رانندگان مزبور، خودروهای آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کنند.

البرزی بر معاینه فنی وسایل نقلیه، اطلاع از وضعیت راه‌ها، ‏ رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در طول مسیر‏ سفر تاکید کرد و افزود: هموطنان ضمن رعایت مقررات، حافظ جان خود و دیگران باشند تا طول مسیر به دلیل عدم رعایت قوانین اسیر حوادثنشوند و رفت و برگشت بی خطری را داشته باشند.

این مقام مسئول، انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی‏، عدم توجه به جلو و عدم کنترل وسیله نقلیه، استفاده از تلفن همراه را از عوامل مهم تصادفات رانندگی برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در مسیرهایی که تراکم ترافیک وجود دارد به سمت چپ منحرف نشده و از شانه خاکی استفاده نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهروندان باید برای سفر برنامه ریزی کنند به آنها توصیه کرد هنگام مسافرت از عجله و شتاب جداً اجتناب کنند.

جانشین فرمانده پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راه کشور تا دوم مهرماه در راستای آغاز دور دوم سفرهای تابستانی با حداکثر توان و امکانات و تجهیزات در جادههای کشور حضور خواهند داشت.