افکارنیوز: ابتدا باید فایل های مخفی را نیز نمایش دهیم.

برای این کار:

ابتدا با مراجعه به my computer بر روی منوی organizeکلیک کنید و از منوی حاصل بر روی عبارتfolder and search option کلیک کنید سپس از منوی حاصل به تب view بروید و در این برگه تیک کنار عبارتshow hidden files, folder and drive را فعال کنید و در قسمت پایین تیک کنار عبارت Hide extension for known file types را بردارید و سپس OKرا بزنید.

اکنون به منویstart بروید و در قسمتsearch program and files عبارتC: / windows / system۳۲ را تایپ کنید.

پس از ورود به پوشه system۳۲ بر روی جدا کنندهdata modified کلیک کنید و ان را به سمت راست بکشید به طوریکه تاریخ تمامی فایل ها به طور کامل نمایش داده شود.

در پوشهsystem۳۲ فایل های سیستمی مربوط به ویندوز میباشد که اکثرا با پسوند dll میباشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و spyware قرار میگیرد.

اگر دقت کنید تمامی این فایل ها دارای یک تاریخ مشخص هستند. این زمان معرف این میباشد که ماکروسافت در این تاریخ برنامه مربوط به فایل های مورد نظر را به پایان رسانده است.

حال اگر ویروس یا spyware به این بخش حمله کند زمان ان با زمان فایل های سیستمی مطابقت ندارد. و زمان جدید تری دارد.

البته باید توجه کرد که نصب یک سخت افزار جدید یا نرم افزار خاص میتواند فایلی را در این بخش کپی کندکه زمان ان با زمان فایل های سیستمی مطابقت ندارد.

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:
اگر میان فایل های واقع در پوشه system۳۲ به فایلی برخورد کردیدکه تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت نداردبروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.
اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است.