افکارنیوز: هر چند که هنگام وارد کردن پسورد ها آنها را بصورت دایره یا ستاره میبینید اما همگی آنها در فایلی به نام keychain access log ذخیره می شوند. این لوگ شامل پسوردها ، گواهینامه های صادر شده و پسوردهایی که در وب سایت های اینترنتی وارد نموده اید و همچنین پسورد نرم افزارهایی که برای ورود به آنها به رمز نیاز دارید می باشد. برای محافظت از اطلاعات و شناسه شما همه پسوردها بصورت مخفی هستند تا اینکه شما پسورد مدیریت کامپیوتر را وارد نمایید. برای مسائل امنیتی هیچگاه پسورد ادمینیستراتور خود را به کسی ندهید یا اینکه کامپیوتر خود را وقتی کاری با آن ندارید روشن نگذارید.

دستور کار:

پیدا کردن پسوردها برای دارندگان PC

۱ - مرورگر اینترنت خود را باز کنید. برای فایرفاکس وارد Options بشوید و دوباره Options را برگزینید. زبانه Security را برگزینید و روی Saved Passwords کلیک کنید و روی Show Password کلیک کنید و سپس هم Ok.

۲ - از سایت CNET. com نرم افزار password recovery را دانلود کنید.(با یک جستجوی ساده میتوانید آن را پیدا کنید)

۳ - به پایین صفحه رفته و روی LopthCrack کلیک کنید. این نرم افزار را دانلود نمایید.

۴ - نرم افزار را نصب و اجرا کنید. پس از باز شدن برنامه روی Run Wizard کلیک کنید تا بتوانید پسوردهای خود را بدست بیاورید.

پیدا کردن پسوردها برای دارندگان Mac

۱ - روی آیکون Finder کلیک و حالا هم روی Go کلیک کنید. در بالای منو Utilities را برگزینید و از منوی باز شو در آنجا روی Keychain Access دوبار کلیک کنید.

۲ - بر روی زبانه Passwords کلیک کنید و روی اکانتی که می خواهید دوبار کلیک کنید و تیک کنار Show Password را بزنید.

۳ - پسورد مدیریت سیستم خود را وارد کنید و Ok کنید و حالا پسوردهای شما در یک box جلوی Show Password نشان داده خواهند شد.

۴- پس از اتمام کار خود با پسوردها از کیبورد Command + Q را بفشارید تا جعبه پسوردها بسته شود.